Opel Astra druge generacije (1998. – 2005.) imala je probleme s neispravnom instrumentnom pločom, , koju trebate izmijeniti, a uzrok je u ‘hladnom lemu’, posljedici greške u proizvodnji….
PITANJE ČITATELJA
Opel Astra 1.4 16V, proizvedena 2001., sa 207.000 km. Do sada je stanje bilo razmjerno dobro, jer je osim jednog popravka servouređaja volana, sve ostalo bilo u okviru standardnih servisa. Odnedavno se javio problem pogrešnog pokazivanja temperature motora i okoline
ODGOVOR DOKTORA
Opel Astra druge generacije (1998. – 2005.) imala je probleme s neispravnom instrumentnom pločom, , koju trebate izmijeniti, a uzrok je u ‘hladnom lemu’, posljedici greške u proizvodnji…. To je jedan od najčešćih kvarova u elektroničkim uređajima. U procesu proizvodnje na tiskanu se ploču postavljaju elektroničke komponente, nanosi rastopljeni kositar (pri 270°C) i lemi, kako bi se stvorio elektroprovodni spoj između elektroničkih komponenti i ploče.
Važno je da proces traje točno. Nekoliko sekundi predugo lemljenje može uništiti elektroničke komponente i iskriviti tiskanu ploču, a prekratko izaziva pojavu hladnog lema, odnosno kristaliziranog kositra (ponekad nakon nekoliko godina), koji stvara povećan otpor i prekid vodljivosti te generira grešku u prikazu temperature. Posebice kod nižih temperatura, jer s porastom raste provodljivost struje.
Popravak je u servisnim uvjetima nepouzdan i u pravilu se ne radi. Instrumentna ploča se mijenja, najbolje u ovlaštenom servisu, jer je potrebno podesiti parametre na servisnom računalu, s tvorničkim softwareom. Premda vožnja nije opasna, može se poremetiti uključivanje ventilatora te motor može zakuhati. Dakle, odmah u servis!