DOKTORE, POMOZITE

Opel Astra 1.7 CDTI (2012.): lampica za tlak ulja pri paljenju motora gasi se nakon 5-6 sekundi. Je li to opasno?

Gašenje lampice nakon pet do šest sekundi, ako je hladan, za taj je motor u redu. Tlak ulja može doseći 6 bara, a lampica se gasi na 1,5 bara

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 1.7 CDTI iz 2012. sa 100 KS, koja je dosad prešla 265.000 km. Zadovoljan sam kako motor vuče, ali u prosjeku troši 7,5 litara, što smatram previsokim. Motor ne troši ulje, ali mi smeta što se lampica za tlak ulja pri paljenju gasi nakon 5-6 sekundi. Je li to opasno?

ODGOVOR DOKTORA

Trajanje svijetljenja kontrolne lampice ovisi o položaju mjerača tlaka ulja i graničnom tlaku na koji je podešen. Kod common-rail turbodizelaša 1.7 CDTi, izvorno Isuzu, koji se za modele Opel proizvodio u Poljskoj, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja.

Gašenje lampice nakon pet do šest sekundi, ako je hladan, za taj je motor sasvim u redu. Tlak ulja može doseći 6 bara, a lampica se gasi na 1,5 bara. Važno je koristiti potpuno sintetično ulje viskoznosti 5W 40, jer lošije ulje može produljiti taj interval. Navedeni je motor kvalitetan i trajan, ali većina vlasnika dizelskih Astri tvrdi da troše više od očekivanja.

Pomoći može temeljit servis, uz servisiranje brizgaljki, podešavanje vremena ubrizgavanja i količine goriva te dobro napuhane gume i umjerenu vožnju, bez puno naglih ubrzavanja i kočenja.

Autor

Preporučeni sadržaj