Opel Astra 1.9 CDTI (2011.): teško pali topla, evo zašto:

Astra 1.9 CDTI ima problem u propuštanju goriva na brizgaljkama ili preniskom tlaku goriva u common railu, koji u praznom hodu treba miti minimalno 250 bara…

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 1.9 CDTI, 2011., 195.000 km, tijekom zime je palila ‘na prvi zub’, ali odnedavno mi se događa da kad se zagrije i nakratko ga ugasim vrlo teško ponovno upali…

ODGOVOR DOKTORA

Ako stariji dizelaš ima problema s paljenjem, bolje je da je to kod toplog, nego hladnog motora. Naime ako hladan dizelaš ne pali, u pravilu se radi o dotrajalosti i većem istrošenju cilindara, klipnih prstenova i/ili ventila.

Klipovi u drugom taktu, krećući se iz donje prema gornjoj mrtvoj točki, sabijaju usisani zrak, kako bi se zagrijao na 600 do 650 Celzijevih stupnjeva, potrebnih da bi se ubrizgano gorivo samo upalilo.

Kod istrošenog motora zrak prolazi između cilindara i klipova, odnosno kroz zatvorene ventile, pa se ne postižu potrebni tlakovi kompresije (najmanje 30 bara), i stlačeni se zrak nedovoljno zagrijava te motor hladan ne pali. U vašem je slučaju osnovna mehanika ispravna, odnosno bez većih istrošenja.

Dva su moguća problema. Prvi je u gumicama ispod brizgaljki, koje propuštaju gorivo, a drugi u elektronici visokotlačne pumpe goriva. Prva je mogućnost znatno povoljnija, jer u drugoj treba mijenjati cijelu pumpu (popravak elektroničkog modula u pravilu nije moguć).


Komentari