DOKTORE, POMOZITE

Opel Astra 2.0 DTI (2000.): problemi s visokotlačnom pumpom VP44

Opel Astra 2.0 DTI ima izdržljiv turbodizelski motor, s prvom generacijom turbodizelaša s direktnim ubrizgavanjem preko visokotlačne razvodne pumpe. Trebate voditi računa da je motor vašeg automobila već prešao 317.000 km

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 2.0 DTI, 2000., 317.000 km, automobil je redovito održavan i do sada, osim servisa Bosch pumpe goriva, sve je bilo bez većih problema. Početkom godine počeli su problemi s paljenjem i već dvaput sam trebao servisirati. U dva navrata sam potrošio na servis 5000 kn, ali sada mi se problem ponovio…

ODGOVOR DOKTORA

Opel Astra 2.0 DTI ima izdržljiv turbodizelski motor, s prvom generacijom turbodizelaša s direktnim ubrizgavanjem preko visokotlačne razvodne pumpe. Trebate voditi računa da je motor vašeg automobila već prešao 317.000 km, pa bi u prvoj fazi trebalo izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora. Ako je motor dotrajao (neravnomjerni i/ili preniski tlakovi ubrizgavanja) tada to prvo treba dovesti u red, ponekad je problem u propuštanju na ventilima, a ponekad i u cilindrima.

Ako je to u redu, problem je u visokotlačnoj razvodnoj pumpi VP44 i prvo treba provjeriti upravljačku elektroniku (ECU), koja se u pravilu ne mijenja, nego se pumpa mijenja u kompletu. Kad je već mijenjana elektronika, trebalo je u prvom koraku temeljito servisirati i mehaniku. Ako je to napravljeno u drugom koraku, sada bi sve moglo biti u redu.

Problem je što je ta visokotlačna pumpa konstruirana za gorivo s 50 do 150 ppm sumpora (za ekološki standard Euro 3, odnosno Euro 4), a sumpor, osim negativnih učinaka (potiče stvaranje čađe, stvara sumporne kiseline koje razblažuju ulje i nagrizaju unutrašnjost motora…) ima i pozitivne. Naime, sumpor u elementarnom stanju ili spojen s metalima, stvara kruta maziva. Nakon uvođenja bezsumpornih goriva, odnosno sa svega 5 ppm sumpora, brzo je postalo jasno da takva ‘suha’ goriva više troše visokotlačnu pumpu i brizgalice.

Naime ti se sklopovi podmazuju istim tim gorivom. Zbog toga su visokotlačne pumpe i brizgalice suvremenih dizelaša izrađene od kvalitetnijih materijala, obrađenih posebnim postupkom toplinske obrade (nitriranjem). Problem je kod visokotlačnih pumpi stare generacije, poput Bosch VP44, kod koje je preporučljivo koristiti aditiv za dizelsko gorivo.

Autor

Preporučeni sadržaj