SAVJET ZA KUPNJU

Ford Kuga (2008. – 2013.): ovo su kvarovi solidnog kompaktnog SUV-a iz Kölna

Problemi sa startanjem motora, svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL), motor propušta gorivo i gubi snagu, nije moguće šaltati, propuštanje ulja iz mehanizma za prijenos snage na kotače, učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala…

Foto: Ford

Ford Kuga, kompaktni SUV (po novome crossover) iz Kölna izveden je iz konceptnog modela Iosis-X (2016.) te napravljen na ojačanoj platformi modela Focus druge generacije i C-MAX. S dobrim turbobenzincem 2.0 TDCi iz suradnje s PSA-om (koristio ga je i Volvo), prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem imao je masu 1573 kg (s pogonom 4×4 dodatnih 40 kg).

Za automobil dugačak 4443, širok 1842 i visok 1677 mm to je respektabilna vrijednost, pokazatelj da je riječ o ‘tenku’ u C-segmentu. Usprkos goleme mase i prosječne funkcionalnosti izvrsno se vozio, a masivnost, koja se osjećala u vožnji, doprinosila je udobnosti i osjećaju sigurnosti. Pokazao se korektnim, kupci su ae hvalili dobrim performansama, prihvatljivom potrošnjom i dobrom pouzdanošću.

Upravo osnovna verzija 2.0 TDCi s prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem bila je najbolja, ‘pogođena’. Na cesti je pružala dinamičnost i okretnost kompakta, a s dobrim sustavom ‘traction control’ i udaljenost podnice od podloge od 18 cm vrlo dobro, spretno se snalazila na terenu.

Nije bilo većih zamjerki, pa je dobro analizirati ono što je uočeno i riješeno u standardnoj servisno/proizvodnoj proceduri:

PROBLEM
motor ne starta. Greška jednog ili više električnih sustava.
UZROK
Vlaga u priključcima kutije s osiguračima/ploče s relejima zbog kondenzacije iz cijevi isparivača klima-uređaja.
POPRAVAK
provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Provjerite ima li oštećenja od vode na priključku kutije s osiguračima/ploče s relejima i popravite/zamijenite prema potrebi. Ugradite spužvu na cijevi isparivača klima-uređaja iznad kutije s osiguračima/ploče s relejima.

PROBLEM
Učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala.
UZROK
Previsok napon napajanja žarulja prednjih svjetala.
POPRAVAK
Ugradite set otpornika između žarulje i priključka električne instalacije žarulje prednjih svjetala.

PROBLEM
Propuštanje ulja iz mehanizma za prijenos snage na kotače.
UZROK
Neispravno postavljeno desno pogonsko vratilo oštećuje brtvilo ulja.
POPRAVAK
Ugradite novo brtvilo pogonskog vratila. Pogonsko vratilo treba gurnuti što dalje u prijenosni mehanizam. Izmijenite matice i nosač ležaja srednjeg pogonskog vratila.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor propušta gorivo i gubi snagu.
UZROK
Oštećeni ili neispravno postavljeni O-prsteni na konektoru povratne cijevi brizgaljke goriva.
POPRAVAK
Provjerite ima li propuštanja ili oštećenja na konektoru povratne cijevi brizgaljke goriva. Ako je potrebno izmijenite povratne cijevi brizgaljke goriva. Podmažite O-prstene. Ugradite nove sigurnosne zakačke povratne cijevi brizgaljke goriva.

PROBLEM
Nije moguće mijenjati stupnjeve prijenosa
UZROK
Kuglični zglob ručice mjenjača iščašen s ručice mjenjača.
POPRAVAK
Nanesite sredstvo za brtvljenje (Loctite) na navoje usadnog vijka kugličnog zgloba ručice mjenjača. Ugradite kuglični zglob ručice mjenjača na ručicu mjenjača. Moment pritezanja: 20±3 Nm. Ugradite sajlu selektora stupnjeva prijenosa na kuglični zglob ručice mjenjača.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin