Toyota RAV4 (2005. – 2016.): greške i kvarovi uglednog japanskog SUV-a

Svijetli kontrolna lampica ABS-a, prerano trošenje spojke, popuštanje nosača instrumentalne ploče, otkazivanje letve volana, blokiranje stražnjeg brisača ledom, kvar davača zauzetosti suvozačevog sjedala, otkazivanje tempomata na uzbrdici, zapinjanje ručnog mjenjača i paljenje lampice dizelaša 2.0 D-4D…

Toyota RAV4 je jedan od najzanimljivijih modela proteklih desetljeća, jer je 1994. pokrenuo novu klasu: kao prvi kompaktni SUV, križanaca terenca i kompakta, s izvorno prednjim pogonom i ukljičivim stražnjim. Zbog toga je zo preteča onoga što se danas češće naziva crossoverom.Model prve generacije (XA10) predstavljen je 1994. te je postigao uspjeh na većinini svjetskih tržišta, a potvrdio je i ugled Toyote kao proizvođača najkvalitetnijih vouila. Model druge generacije (XA20) predstavljen je 2000. uveo je dizelski motor 2.0 D-4D koji se ubrzo pokazao jednim od najizdržljivijih i ‘najpogođenijih’ u klasi. Model treće generacije (XA30), o kojem je riječ predstavljen je u rujnu 2005. na salonu u Frankfurtu. Prvi je SUV koji je uveo električni servouređaj volana, proizvodio se u kratkoj  (4395 mm) i dugoj verziji (4620 mm). U vrijeme najvće popularnosti dizelaša, motor 2.0 D-4D je pokrivao prakrički cjelokupnu ponudu na našem tržištu. I taj je model potvrdio reputaciju izvrsne Toyotine kvalitete, a ovo su službeno zabilježeni i tretirani problemi/kvarovi:

SVI MODELI OD 2006-09

PROBLEM – Svijetli kontrolna lampica ABS-a.UZROK – Prekidač položaja papučice kočnice (BPP) neispravan.POPRAVAK – Ugradite novi prekidač BPP.MODELI S KODOM 1AZ-FE I RUČNIM MJENJAČEMPROBLEM – Proklizavanje spojke, uz intenzivan miris proklizavanja u unutrašnjosti vozila.

UZROK – Neodgovarajuća izvedba potisne ploče spojke.POPRAVAK – Ugradite centralnu ploču spojke i modificiranu potisnu ploču spojke.

SVI MODELI, OD 07/07.

PROBLEM – Lupkanje pri okretanju upravljača.UZROK – Olabavljeni vijci poprečnog nosača instrumentalne ploče.POPRAVAK – Pritegnite vijke poprečnog nosača instrumentalne ploče.SVI MODELI, OD 04/08.PROBLEM – Lupkanje iz mehanizma upravljača u vožnji lošim cestama.UZROK – Neodgovarajuća izvedba letve upravljača.POPRAVAK – Ugradite modificiranu letvu upravljača.SVI MODELI, OD 12/10.PROBLEM – Lupkanje iz prednjeg ovjesa pri vožnji preko ležećih policajaca.

UZROK – Unutarnja greška prednjih amortizera.POPRAVAK – Izmijenite prednje amortizere modificiranom verzijom. Provjerite poravnanje prednjih kotača i prema potrebi podesite.

SVI MODELI, OD 02/08.PROBLEM – Stražnji brisač ne radi.

UZROK – Stražnji brisač smrznut u hladnim vremenskim uvjetima, što uzrokuje unutarnju grešku motora brisača.POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite modificirani motor brisača stražnjeg stakla.SVI MODELI, OD 01/07.PROBLEM – Upozorenje sigurnosnog pojasa i kontrolna lampica svijetli kad nitko ne sjedi na suvozačevom sjedalu.UZROK – Preosjetljiv davač  zauzetosti suvozačevog sjedala.POPRAVAK – Ugradite modificirani davač zauzetosti suvozačevog sjedala.

MODELI S POGONOM 4×4, TEMPOMATOM I AUTOMATSKIM MJENJAČEM

PROBLEM – Promjene brzine nakon uključivanja tempomata na uzbrdici, pri brzini većoj od 60 km/h.UZROK – Greška softvera računala motora (ECM).POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite modificirano računalo motora (ECM).

DIZELSKI MODELI S RUČNIM MJENJAČEM, OD 05/07.PROBLEM – Buka iz mjenjača prilikom usporavanja u 2. i 3. stupnju. Zveckanje iz mjenjača dok je motor na leru i mjenjač u praznom hodu.UZROK – Sajla selektora brzine stvara buku. Loša zvučna izolacija unutrašnjosti vozila.POPRAVAK – Ugradite modificirani nosač sajle selektora brzina. Ako je potrebno, stavite set zvučne izolacije na pod ispod tepiha.

DIZELSKI MODELI 2.2PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Miris dizelskog goriva u kabini.UZROK – Propuštanje goriva na visokotlačnoj pumpi goriva.

POPRAVAK – Provjerite kodnu oznaku na visokotlačnoj pumpi goriva. Ako je datum proizvodnje prije 02/2010 (01M 01850), zamijenite visokotlačnu pumpu goriva modificiranom verzijom.U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Već 15. godinu neprestano najčitaniji…
Istinom i kvalitetom protiv ‘fake’ internetskog prometa.


Komentari

loading...