BMW X3 (2003. – 2010.): mane premium SUV-a dostupnog povoljno

BMW X3 (E83): nemiran rad zbog oštećene usisne grane, pali se lampica motora zbog neispravnog aktuatora EGR-a, metalni zveket zbog podizača ventila uslijed manjka motornog ulja, indikacija kvara zbog blokiranog varijatora faze ventila…

Svi koji su glasno kritizirali BMW, kad je početkom 1999. u Detroitu prikazao svoj prvi terenac – BMW X5, mogu se ugristi za jezik. Bio je to pun pogodak te je bavarska tvrtka uspjeh ponovila u pola klase manjem modelu. Krajem 2003. stigao je BMW X3, koji je u manjim gabaritima ponudio gotovo ista svojstva kao BMW X5. Bila je to dobra osnova za pridobivanje novih kupaca.vlasnika BMW-a to izbjegava).

Osnovna je koncepcija slična automobilskoj – dakle nama odvojenu šasiju, nego samonoseću karoseriju, nema dodatni reduktor i ima stalni pogon 4×4 (klasični terenci imaju stalan pogon straga i uključiv sprijeda). Postignut je uvjerljiv kompromis tradicionalnih BMW-ovih formi i stila masivnih klasičnih terenaca. Izvrsna vozna svojstva temelje se na uvjerljivom pogonskom sklopu. Pogonom upravlja pametna elektronička logistika xDrive, koja u svakom trenutku snagu usmjerava na kotače koji najbolje prianjaju na podlogu.

Povišeni položaj za volanom pruža ugodan osjećaj dominacije nad ostalim sudionicima u prometu, a sve su komande prikladne, lagane i precizne kao u najluksuznijoj limuzini. Gotovo 90 posto modela u ponudi je s dizelašem obujma 1995 ccm i snage 150 KS pri 4000/min, solidnog najvećeg momenta od 330 Nm, sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i stalnim pogonom 4×4 (xDrive).

Da je i najpreporučljiviji, pokazao se vrlo kvalitetnim i pouzdanim (to je serija prije onih koji su imali problema s faznim lancem). Bilo je jedino problema s brizgaljkama, turbopunjačem, mjeračem protoka zraka i središnjom viskoznom spojkom. Ah, da i s faznim lancem (bio je to problem i u sljedećoj seriji), zbog čega nije bilo uputno interval izmjene ulja ‘cijediti’ do kraja i ‘zaboraviti’ dolijevanje.

Premda materijali unutrašnjosti nisu baš premium, to nije (veći) problem. Prvi je problem uvelike bio izazvan nečistim gorivom do 2009., a ostalo na dušu ide  lošem održavanju i prevelikom broju kilometara. Realnost kilometraže najvažnija je stavka, dakle nužan je temeljit pregled, a o ostalom pročitajte:

PROBLEM
Nemiran rad i gašenje benzinskog motora na praznom hodu.
UZROK
Oštećena usisna grana oštećena.
POPRAVAK
Izmijenite usisnu granu. Obrišite kodove grešaka u memoriji računala

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara dizelskog motora (MIL), motor gubi snagu
UZROK
Neispravan aktuator ventila za povrat ispušnih plinova (EGR).
POPRAVAK
Ugradite modificirani aktuator ventila EGR.

PROBLEM
Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.
UZROK
Zrak u hidrauličkim podizačima.
POPRAVAK
Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor. Pustite motor da postigne radnu temperaturu. Napravite sljedeći postupak maksimalno 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute; pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako je lupanje i dalje prisutno: 15 minuta povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Greška motora pumpe rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Provjerite ima li propuštanja u sustavu hlađenja. Provjerite električne instalacije motora pumpe rashladnog sredstva motora. Izmijenite motor pumpe rashladnog sredstva motora. Izbrišite kodove grešaka.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor teško starta i slabo radi.
UZROK
Zaglavljen ili blokiran ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).
POPRAVAK
Ugradite novi ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin