Potrošnja motornog ulja: zbog čega nastaje, kako se rješava, koliko je dozvoljena?

Potrošnja ulja u motoru počinje kroz vodilice ventila, a potom na klipnim prstenima i cilindrima. Time se pogoršava podmazivanje i hlađenje motora te povećava habanje vitalnih dijelova…

Potrošnja ulja do 0,5 litara na 1000 km je normalna (za motor prosječne veličine), a 0,8 litara je granica kad su nužni ozbiljniji zahvati. Problem može biti banalan, da ulje curi na poklopcu kartera i/ili poklopcu ventila. Tada je često dovoljno pritegnuti vijke, a ako se curenje ne zaustavi, treba izmijeniti brtvilo, odnosno brtvila.

Veći je problem ako ulje curi na osovinskoj brtvi (semeringu) koljenastog vratila, jer su tada nužni veći zahvati. Ako motor povećano troši motorno ulje, treba ga dolijevati, čim se spusti ispod polovine između minimuma i maksimuma, ne čekati da se približi minimumu, pogotovo spusti ispod.

To nije čisti gubitak kako mnogi misle, jer dolijevanjem svježeg (novog) ulja, sadržaj u karteru se osvježava i poboljšava se podmazivanje. Ali ako potrošnja ulja prijeđe 0,8 litara na 1000 km, potrebno je temeljito popraviti motor, napraviti popugeneralni (izmjena klipnih prstenova i uređivanje glave) ili generalni popravak.


Komentari

loading...