Razina motornog ulja se ne smanjuje, nego povećava! To je loše, evo i zašto:

Ispušni plinovi su crni zbog nakupina elementarnog ugljika (čađe), koja se stvara u komori za izgaranje, jer gorivo ne izgara potpuno…

To se događa zbog neispravnosti brizgaljki, koje ubrizgavaju preveliku količinu goriva, uslijed istrošenja sapnice i propuštanja goriva u intervalima zatvorenosti. Zbog toga količina goriva u smjesi raste iznad potrebnoga – za pravilno izgaranje 1 g goriva treba 14,5 g zraka (stehiometrijski omjer).

Izgaranje se pogoršava i zbog smanjenih tlakova kompresije i prednabijanja, što je nužna posljedica starenja i habanja motora. Odmah napravite temeljit servis, prvenstveno sustava izgaranja, jer rad motora s razrijeđenim uljem povećava trošenje vitalnih dijelova.

Među-slučaj je da ‘motor ne troši ni kapi ulja’ između dvije izmjene, a to je netočno, jer motor troši ulje, a u karter kapa neizgoreno gorivo, koje propuštaju neispravne brizgaljke. Razina ostaje ista, ali ulje se sve više razrjeđuje gorivom i gubi maziva svojstva, što povećava habanje motora.

Stoga, pogotovo kod starijih turbodizelskih automobile interval izmjene, s uljnim filtrom, ne bi smio biti dulji od 10.000 km.


Komentari

loading...