DOKTORE, POMOZITE

Redovito servisiranje povećava trajnost automobila, poboljšava performanse i smanjuje potrošnju. Isplati se…

Stručnjaci servisa Auto Remetinec d.d. savjetuju: redovito servisiranje, uz temeljit pregled i rješavanje problema u početnoj fazi, smanjuje troškove održavanja i produljuje vijek motora, poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva, a rizik kvara smanjuje na minimu

Redovito servisiranje, po specifikaciji proizvođača automobila, nužno je kako bi automobile zadržao propisane tehničke i radne karakteristike, važne za performanse, potrošnju goriva, emisiju štetnih plinova, pouzdanost i dugovječnost. Pod time se podrazumijeva kvalitetno održavanje, koje kod većine automobile znači da automobile treba odvesti u ovlašteni, odnosno kvalitetni servis nakon 15.000 km, 20.000 km ili 30.000 km, ovisno o proizvođaču, odnosno nakon jedne godine, što prije istekne.

Na servisu se obvezno mijenja motorno ulje s uljnim filtrom. Filtri zraka, goriva i klima-uređaja mijenjaju se po tvorničkoj specifikaciji. Važno je pregledati i sve bitne sklopove motora, podvozja i upravljačkog mehanizma. Temeljitim, stručnim pregledom svih bitnih dijelova i sklopova pravodobno se uočavaju nepravilnosti i kvarovi u početnoj fazi, kad je popravak najjednostavniji i najjeftiniji.

Foto: Porsche Croatia

Stručnjaci servisa Auto Remetinec d.d. savjetuju: redovito servisiranje, uz temeljit pregled i rješavanje problema u početnoj fazi,smanjuje troškove održavanja i produljuje vijek motora, uz bolje performanse i nižu potrošnju, a rizik kvara smanjuje na minimum. Bez obzira radi li se o povećanom zazoru u kuglastom zglobu, curenju ulja na manšeti, semeringu…, promijenjenom zvuku motora ili nepravilnom trošenju guma, pravodoban popravak olakšava uspostavu ispravnog stanja smanjuje troškove.

Propuštanje ulja, naizgled bezazleno, često je uvod u veliki problem. Ako se to dogodi na turbopunjaču, ulje lako dospijeva u intercooler, te ga prlja i uništava. U težim slučajevima može dospjeti u komoru za izgaranje te izazvati nekontrolirano povećanje snage i brzine vrtnje te uništenje motora. Blago curenje ulja  na semeringu koljenastog vratila izaziva zamašćenje spojke i njeno uništenje. Svi ti slučajevi povećavaju rizik da motor radi s manjkom ulja, što je put do njegovog uništenja.Istrošene disk pločice izazivaju struganje ‘metal o metal’, šo opasno smanjuje intenzitet kočenja i uništava diskove.

Sve se to, zbog toga, nužno stručno i detaljno pregledati na svakom servisu i to je ‘jak’ razlog da se otiđe na pravu adresu, u stručan i kvalitetan servis. Stručnjaci tvrtke Auto Remetinec d.d. naglašavaju važnost provjere svih remenova, posebice zupčastog, kod motora s takvim razvodom, kad se detaljno provjerava i propusnost ulja na semerinzima.

Foto: Porsche Croatia

Naime, ako se i (znatno) prije predviđenog intervala izmjene uoče puknuća i zarezi, čak i sitni, potrebno je odmah izmijeniti zupčasti remen sa servisnim setom (s napinjačem i vodilicama te pumpom rashladne tekućine, ako je pokreće zupčasti remen). Podjednako je opasno propuštanje ulja na semerinzima bregastih i koljenastog vratila, jer nauljeni zupčasti remen može preskočiti, a posljedica je slična kao i kod pucanja remena – sudar klipova i ventila te havarija motora.

Zbog toga se semerinzi mijenjaju i kod najmanjeg propuštanja ulja, a tada se u sklopu mijenja i zupčasti remen, sa servisnim setom. Kvalitetnim, redovitim servisiranjem po navedenoj metodologiji automobil se cijelog eksploatacijskog vijeka zadržava u tvorničkom stanju te se osigurava njegovo najbolje funkcioniranje. Ako se tako postupa od kupnje novog ili kvalitetnog rabljenog, a automobil se normalno vozi, mali su rizici izvanrednih zahvata.

I kad se sve uračuna, redovito je servisiranje, u kvalitetnom servisu, najisplativije.

Foto: Porsche Croatia

Autor