Renault Clio 1.5 dCi (2004.): zagrijan lošije vuče i guši se

Renault Clio 1.5 dCi prve generacije, sa 65 KS, imao je ‘Ahilovu petu” u visokotlačnoj pumpi common-rail sustava, koju proizvodi Delphi (bivši Lucas), koja je bila sklona habanju i stvaranju strugotine…

PITANJE ČITATELJA

Imam Renault Clio 1.5 dCi sa 65 KS, iz 2004., s kojim sam prešao 249.000 km. Do prije nekoliko mjeseci sve je bilo u redu, no otada počinju problemi. Najprije sam počeo osjećati vibracije kod nižih okretaja, a potom se to pogoršavalo. Motor je počeo lošije vuči i gušiti se kod dodavanja gasa, a odnedavno teško pali. Je li problem u gorivu ili nečemu drugome?

ODGOVOR DOKTORA

Uzrok je vjerojatno u visokotlačnoj pumpi common-rail sustava, koju proizvodi Delphi (bivši Lucas). To je slaba strana ovog motora prve generacije, koji je pouzdaniji u izvedbi sa 65 KS. Za lociranje problema potrebno je skinuti filtar goriva, u plastičnom kućištu uz pumpu, te iz njega izliti gorivo u posudu.

Ako sadrži metalne strugotine (‘špene’), problem se iz visokotlačne pumpe proširio i na spremnik goriva i brizgaljke. Sve potječe od trošenje bregastog prstena (zbog neodgovarajuće otvrdnutog – cementiranog sloja), koji preko valjčića aktivira dva klipa za tlačenje goriva.

Gorivo sa strugotinom ide do brizgaljki i oštećuje ih, a preko povratnog voda ulazi u spremnik. Pumpu goriva (u pravilu) moguće je servisirati, a brizgaljke se kod manjeg oštećenja mogu servisirati, a kod većeg treba ih mijenjati.

Potom je nužno očistiti spremnik i izmijeniti filtar goriva. Istodobno je preporučljivo izmijeniti zupčasti remen, s napinjačima.


Komentari

loading...