Otkazivanje senzora tlaka goriva u zajedničkom vodu (common-rail) dizelaša modela Renault Clio, posljedica je lošeg stanja u sustavu napajanja, prvenstveno visokotlačnoj pumpi, s regulatorom tlaka goriva…
PITANJE ČITATELJA
Imam Renault Clio 1.5 dCi, 65 KS, 2003., s prijeđenih 225.000 km, na kojem su mi pregorjela već dva senzora u ‘common railu’. Radi dobro kad se stavi ali već nakon 10-ak km kompjutor pokaže grešku i senzor je neispravan. Kompjuter je ispitan i ispravan je.
ODGOVOR DOKTORA
Otkazivanje senzora tlaka goriva u zajedničkom vodu (common-railu) posljedica je lošeg stanja u sustavu, prvenstveno visokotlačne pumpe goriva, s regulatorom tlaka goriva.
Naime, kod turbodizelaša 1.5 dCi, serije K9K, uveden 2001. u Renault Clio (danas jednim od najboljih u klasi) u početku je bilo problema sa sustavom ‘kuglastog’ common-rail sustava, tvrtke Delphi.
Konkretno s trošenjem visokotlačne pumpe, pa strugotine ulaze u sustav ubrizgavanja i izazivaju trošenje, odnosno blokiranje brizgaljki i senzora. Problem je baš za dizelski model Clio riješen 2005., kad je sustav kuglastog zajedničkog voda Delphi zamijenjen klasičnim, cjevastim, Bosch.
Zbog toga bi najprije trebalo provjeriti opće stanje motora i pumpe goriva, a po potrebi i očistiti spremnik, jer se povratno gorivo, s nečistoćama, vraća u spremnik. Istodobno trebate servisirati brizgaljke.
Tek potom promijenite senzor tlaka goriva u common-railu. Renault Clio druge generacije, je u ostalom, iznad prosjeka pouzdanosti modela svojih vršnjaka.
Renault Clio 1.4 iz 2004. s 214.000 km dobro vuče, ali ujutro teško pali…
Renault Clio TCe 100 R.S. Line, bogatom izvedbom i poletnim 3-cilindarskim
Volkswagen Polo i Renault Clio potukli Opel Corsu i Peugeot 208 na usporednom