DOKTORE POMOZITE

Previše goriva – ‘smrt’ za dizelski motor!

Renault Megane 1.5 dCi je do 2006. imao problema sa sustavom ubrizgavanja Delphi, odnosno nepreciznošću količine ubrizganog goriva, što je izaziva čađenje i ubrzano dotrajavanje turbopunjača…

PITANJE ČITATELJA

Renault Megane 1.5 dCi, 2003., 242.000 km, pri dodavanju gasa pojavljuje se crni dim, manjim intenzitetom javljao se i prije, ali sad je eskaliralo. Motor i dalje dobro vuče, ali nešto lošije pali i troši više nego prije (7-8 l/100 km)

ODGOVOR DOKTORA

Čađav dim dizelskog motora mnogi podcjenjuju, premda je vrlo štetan i na duži rok uništava motor. Neispravne brizgaljke ubrizgavaju previše goriva, jer ga propuštaju u sekvencama kad su zatvorne.

Upravljački modul dizelskog motora (ECU) proračunava potrebnu količinu goriva po trajanju otvorenosti brizgaljki po ciklusu (vrijeme otvorenosti brizgaljki i tlak goriva definira protok), a kad su zatvorene, protok treba biti nula. Tu nastaje problem, odnosno propuštanje goriva, uslijed oštećenja dosjednih ploha.

Zbog toga gorivo n može potpuno izgorjeti, pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe). što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta s čađa nakuplja u komori za izgaranje, ispušnim kanalima…

Uz to  može oštetiti i poremetiti EGR ventil, a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama većim od 200.000/min, koliko se vrti turbopunjač. Uništavaju se ležajevi, vratilo…

Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i toplinsko-mehanička preopterećenja u cilindrima, zbog čega mogu izgorjeti klipovi. Bilo je slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotine izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima, uslijed štrcanja i izgaranja.

Dakle, potreban je temeljit servis sustava ubrizgavanja i turbopunjača. Pomoglo bi korištenje aditiva Datacol, koji će pročistiti brizgaljke i stabilizirati im rad te time osigurati ubrizgavanje pravilne količine goriva te rad motora s pravilnim, stehiometrijskim omjerom zraka i goriva.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo