SAVJETI ZA KUPNJU

Renault Megane (2003. – 2008.): “francuski Golf” druge generacije ima OVE mane

Renault Megane II: često pregaranje žarulja fara, cviljenje iz stražnjih kočnica, zatajenje i gubitak snage benzinca 1.4 16V, problemi s alternatorom, vibracije klima uređaja, problemi s fazom bregastog vratila i hladnim startom dizelaša 1.5 dCi, blokiranje papučice spojke…

Renault Megane je, uz etablirane kompakte Volkswagen Golf, Ford Focus i Opel Astra, najprodavaniji kompakt, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan kao Mazda 3, niti čvrst  kao Ford Focus ili Volkswagen Golf, premda je jednako siguran u sudaru, a po ugodnosti vožnje je među najboljima.

Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i redovito održavan. Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta i zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje.

Renault Megane je 1995. zamijenio Renault 19. Model druge generacije, predstavljen na jesen 2002., ubrzo je osvojio titulu ‘europskog auta 2003. godine’. Dobro očuvani primjerci prilika je da se za 15.000 do 20.000 kn dođe do dobrog rabljenog.

Ovo su najvažnije greške i mane koje ima Renault Megane, ‘francuski Golf’ druge generacije…

PROBLEM
Cviljenje iz stražnjih kočnica pri laganom kočenju.
UZROK
Loša izvedba nosača obloga stražnjih kočnica i kliješta kočnica.
POPRAVAK
Ugradite modificirane obloge i nosače kliješta stražnjih kočnica.

PROBLEM
Cviljenje iz stražnjih kočnica pri laganom kočenju.
UZROK
Loša izvedba obloga stražnjih kočnica.
POPRAVAK
Ugradite modificirane obloge stražnjih kočnica.

PROBLEM
Zatajenje motora. Gubitak snage motora.
UZROK
Leptirasta zaklopka se ne otvara/zatvara ispravno zbog nagomilanih naslaga u tijelu zaklopke.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke i očistite naslage s unutarnje strane.

PROBLEM
Kontrolna lampica alternatora svijetli. Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Provjerite je li se remenica alternatora oštetila. Zamijenite ako je potrebno. Provjerite je li alternator oštećen. Zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Neobična buka u putničkom prostoru tijekom rada klima uređaja (AC).
UZROK
Vibracije na visokotlačnoj cijevi klima uređaja (A/C).
POPRAVAK
Postavite modificiranu visokotlačnu cijev klima uređaja.

PROBLEM
Nije moguće otključati/zaključati  vozilo pomoću sustava ulaza bez ključa.
UZROK
Utjecanje vode u unutrašnjost  vratiju na  konektora za otključavanje sustava ulaza bez ključa.
POPRAVAK
Zamijenite senzor  za otključavanje/zaključavanje  sustava ulaza bez ključa.

PROBLEM
Slab rad benzinskih motora 1.4 i 1.6. Loše vozne karakteristike.
UZROK
Neispravna bobina(-e).
POPRAVAK
Izvršite dijagnostičku provjeru na bobinama kako biste potvrdili grešku.Postavite modificiranu bobinu(-e).

PROBLEM
Nije moguće startati 1.5 dCi/1.9 dCi nakon zamjene zupčastog remena. Podešavanje faze ventila neispravno nakon zamjene zupčastog remena.
UZROK
Neispravno podešavanje faze ventila zbog greške remenice bregastog vratila
POPRAVAK
Skinite remenicu bregaste osovine i provjerite oštećenja. Zamijenite dijelove ako je potrebno.

PROBLEM
Lupkanje iz gornjeg dijela benzinskih motora 1.4 i 1.6 nakon hladnog starta.
UZROK
Unutarnja greška aktuatora položaja bregastog vratila (CMP) usisnih ventila.
POPRAVAK
Zamijenite aktuator položaja bregastog vratila (CMP) usisnih ventila. Ponovno programirajte računalo motora  s modificiranim softverom.

PROBLEM
Gubitak snage motora 1.5 dCi/1.9 dCi. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Previše dima u ispuhu. Nepravilan zvuk iz motora. Motor se zaustavlja i neće se ponovno pokrenuti.
UZROK
Unutarnja greška turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Pregledajte oštećenja na turbopunjaču (TC), zamijenite ako je potrebno. Provjerite ima li oštećenja u usisnom sustavu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite/popravite dijelove prema potrebi.

PROBLEM
Kliktanje ili lupkanje pri pokretanju ili pri promjeni brzine u brzinu za vožnju unazad.
UZROK
Ukrućenje gumenog nosača motora. Nepodešenost desnog nosača motora. Nema podloške na nosaču motora.
POPRAVAK
Olabavite sigurnosne vijke i maticu desnog nosača motora.Provjerite žljebove na nosaču motora. Zamijenite nosač motora ako nema žljebova. Provjerite podlošku na nosaču motora. Ugradite podlošku ako je nema. Skinite i bacite plastični poklopac s desnog nosača motora (ako ga ima). Podmažite žljebove nosača motora. Pomaknite motor unazad ili prema naprijed kako biste poravnali nosač motora. Pritegnite vijke nosača motora na 62 Nm. Pritegnite maticu nosača motora na 37 Nm.

PROBLEM
Loš hladan start (paljenje) motora 1.5 dCi/1.9 dCi.
UZROK
Stavljeni neispravni grijači.
POPRAVAK
Neophodna je nadogradnja softvera – obratite se proizvođaču. Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Zamijenite grijače ako je potrebno. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora s modificiranim softverom kako biste poboljšali startanje hladnog motora.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli, kod 1.5 dCi i 1.9 dCi.
UZROK
Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) blokiran u otvorenom/zatvorenom položaju. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Izvršite testove komponenti, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Zamijenite ventil za povrat ispušnih plinova (EGR). Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Rad upravljača nije pravilan u zavojima ili pri parkiranju. Vibracije na stupu servo upravljača u zavojima ili pri parkiranju. Krckanje iz prednjeg ovjesa.
UZROK
Prekomjerno trenje na ležaju gornjeg nosača stražnjeg amortizera.
POPRAVAK
Provjerite rad ležaja gornjeg nosača stražnjeg amortizera. Zamijenite ležaj gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

PROBLEM
Zveckanje ili lupkanje iz stupa upravljača.
UZROK
Neispravan moment pritezanja vijka donjeg zgloba stupa upravljača na letvi upravljača.
POPRAVAK
Pritegnite  vijak na ispravan pritezni moment.

PROBLEM
Periodična greška pri startanju. Motor se povremeno gasi.
UZROK
Neispravan davač položaja radilice (CKP).
POPRAVAK
Zamijenite davač položaja radilice (CKP).

PROBLEM
Motor ne pali.
UZROK
Oštećen sklop električnih instalacija na prekidaču položaja papučice spojke.
POPRAVAK
Otklonite oštećenje na  električnoj instalaciji.

PROBLEM
Učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala.
UZROK
Držači žarulja vibriraju zbog čega žarne niti pucaju.
POPRAVAK
Ugradite modificirane držače žarulja.

PROBLEM
Utjecanje vode u džepove prednjih vratiju.
UZROK
Neispravna brtva između ploča vratiju, što izaziva protjecanje vode kroz zvučnik.
POPRAVAK
Skinite ploču vratiju. Zabrtvite spoj između gornjeg i donjeg dijela ploče vratiju.

PROBLEM
Papučica spojke blokirana ili se ne vraća.
UZROK
Zrak u hidrauličkom sustavu spojke.
POPRAVAK
Odzračite hidraulički sustav spojke. Ako nema poboljšanja zamijenite glavni cilindar spojke.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo