Renault Megane Grandtour (2003. – 2008.), dobar karavan za 25.000 kn, nakon 2006. dizelaš je OK

Prvi je u klasi osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica te mu je mehanika bolja od elektrike, a uz dizelsko ubrizgavanje i benzinske bobine, najviše je nevolja stvarala kartica za paljenje…

Renault Megane druge generacije (2002. – 2008.) je, uz Golf i Astru, najprodavaniji kompakt, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan kao Mazda 3, niti čvrst poput Golfa, premda je jednako siguran u sudaru, a po ugodnosti vožnje je među najboljima.
Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i redovito održavan.

Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta i zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje. Renault Megane je 1995. zamijenio 19-icu. Model druge generacije, predstavljen na jesen 2002., ubrzo je osvojio titulu Europskog automobila 2003. godine.

Limuzina Sedan i karavan Grandtour stigli su na jesen 2003., a cijela je ‘obitelj’ povučena u ljeto 2008., dolaskom treće generacije. Model druge generacije je 2002., prvi je u klasi, osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica za sigurnost što pokazuje solidnost. Limarija je vrlo dobra te ni modeli stari deset godina nemaju problema s hrđanjem.

To je važna vrlina, premda Megane nema ‘miris’ visoke kvalitete i pouzdanosti.Na loš je glas najprije došao zbog elektronike, prvenstveno problema s elektroničkom karticom za paljenje, alternatorom te električnom pumpom i bobinama benzinaca.

Benzinski motori rade uglađeno i dobro vuku, a verzija s 1598 ccm i 115 KS pogođenija je od osnovne s 1390 ccm i 98 KS. Bolje ide i manje troši. Veća je razlika među dizelašima: 1.9 dCi sa 120 KS svakako je preporučljiviji od 1.5 dCi. S mjenjačem i spojkom uglavnom nema problema i to je najbolji dio prijenosnog mehanizma.

Karavan Grandtour je ne samo funkcionalnija, nego i stilski uspješnija verzija francuskog kompakta druge generacije, koji je najisplativiji u benzinskoj verziji 1.6 16V. Stanje se može dobro procijeniti po ispušnom sustavu, koji je osrednje izdržljiv, a gumeni su držači osjetljivi. Njihovo pucanje često skrivi veće oštećenje.

Učinkovit servouređaj kočnica pojačava subjektivan osjećaj snage kočenja, ali i trošenje diskova, pogotovo prednjih. Stoga treba obvezno pregledati koliko su izbrazdani. Unutrašnjost je udobna, ali i osjetljiva na trošenje, te nije dobar znak ako uočite deformirana sjedala i izlizane komande.

Prije nego pregledate automobil na dizalici, provozite ga preko neravnina, kako biste osjetili ima li zazora u upravljaču i ovjesu te vibrira li prednja armatura. Statistike kvarova i pouzdanosti ne idu u prilog francuskom kompaktu

Prema istraživanjima njemačkog TÜV-a iz 2010., među vozilima starim dvije do tri godine, Megane je na 102. mjestu od 125 modela, a među starima četiri do pet i šest do sedam godina na 91. mjestu među 118 vozila.

Dakle, ispod je prosjeka klase, a problema ima s elektrikom i mehanikom. Slično pokazuju i rezultati agencije Dekra. Najbolje su plasirani modeli stari osam do devet godina, dakle posljednje verzije Meganea prve generacije. Dobra je preporuka ispunjena servisna knjižica, jer s redovito održavanim modelima nema puno problema.

Cijene su razmjerno povoljne, ali kad ga kupite, trebate računati da ga nećete brzo i lako prodati. Ipak, ako temeljit pregled pokaže dobro stanje, kupnja se isplati. Kod starijih se modela ne treba zalijetati za dizelaše – benzinci su jeftiniji i manje izloženi skupim popravcima. Unutrašnjost je komforna, komande su ugodne, ali ne baš precizne, a tragovi dotrajavanja najprije se uočavaju na oblogama sjedala i volana te povećanju hoda ručice mjenjača.

Premda im potrošnja nije vrlina, a i imali su problema s trajnošću bobina (posljednja generacija Boschovih je znatno otpornija na visoke temperature), benzinci 1.4 16V/98 KS i 1.6 16V/110 KS su poželjna kupnja, iz dva bitna razloga – osjetno su jeftiniji i s, prosječno, upola manje kilometara, a vrlo su trajni i razmjerno pouzdani te osjetno, znatno povoljniji za održavanje.

Turbodizelaš obujma 1461 ccm temeljito je usavršavan, te su posljednje serije vrlo dobre ili izvrsne. Zanimljivo: snažnija verzija sa 105 KS pouzdanija je i izdržljivija od osnovne s 86 KS, što je paradoks. Razlog je u ojačanim vitalnim sklopovima, a sustav ubrizgavanja common-rail je Bosch, dok je kod osnovne verzije Siemens.

U početku problematičan, potom dobar, a danas izvrstan turbodizelaš 1.5 dCi s blokom od sivog lijeva izveden je iz 8-ventilske verzije benzinca 1.6. Radi prilagođavanja većem opterećenju provrt mu je smanjen na 76 mm, uz zadržani hod od 80,5 mm. Temeljna je izvedba čvrsta i izdržljiva.

PROBLEMI PRVIH MODELA: turbodizelaš 1.5 dCi je do 2006. imao nepouzdan sustav common-rail Lucas. Problem je bio u bregastom vijencu, koji pokreće klipne sklopove visokotlačne pumpe goriva. Zbog tankog cementiranog sloja trošio se i ljuštio, u pravilu već nakon 50.000 km. Strugotina je najprije oštećivala brizgalice i potom ulazila u motor, a kroz povratni se vod vraćala u spremnik goriva i pumpu, što ju je brzo uništavalo.

OSJETLJIV VOLAN: kod starijih primjeraka provjerite ima li praznog hoda upravljača, a ručica mjenjača i spojka bolje se nose s godinama

UDOBNO I IZDRŽLJIVO: problemi sa škriputanjem plastike u unutrašnjosti riješeni su redizajnom iz 2005. Sjedala su udobna, ali sklona trošenju i deformiranju.

GEPEK OTKRIVA PUNO: izbjegavajte primjerke s izgrebanom podnicom i oblogama prtljažnika, jer je takav je Megane karavan služio kao transporter.

ČVRSTO I BEZ HRĐE: Limarija je solidna i otporna na koroziju, što jamči izdržljivost i sigurnost i starijih primjeraka. Po tome je Megane II među boljima u klasi. Važno je ipak provjeriti je li pretrpio veće oštećenje.

NEPRAVILNO TROŠENJE: guma pokazuje neispravnu geometriju kotača, prvenstveno zbog osjetljivih kuglastih zglobova i selen blokova.

BOBINE SU PROBLEM: benzinaca 1.4 16V i 1.6 16V smještene su duboko u glavi, pa se pojačano zagrijavaju i slabo hlade. Nerijetko otkažu već nakon 50.000 km.

ZUPČASTA LETVA VOLANA: zazor u zupčastoj letvi i kuglastim zglobovima čest je problem starijih modela, zbog kojih se ne prolazi na tehničkom pregledu. Prije kupnje to se jednostavno može utvrditi ‘cimanjem’ kotača, kad je auto na dizalici.

Komentari