Audi Q5 (problemi): zbog neispravnog kontrolnog modula otkazuje grijač stražnjeg stakla, problemi s rashladnim sustavom motora uslijed ulaska zraka, gubitak snage zbog greške softvera, otežano paljenje zbog neispravnih grijača…
Audi Q5 je SUV srednje klase (D-segmenta), izveden iz Volkswagen Touarega, predstavljen na proljeće 2008., prvom generacijom (B8). U ljeto 2011. dobio je hibridnu verziju, a godinu potom je redizajniran. Da se radi o jakom adutu iz Ingolstadta, potvrđuje što je naproljeće 2014. stigla njegova premium-sportska izvedenica – Porsche Macan. Proizvodio se do sredine 2016., kad je stigao model druge generacije (B9).
Broj manji od izvrsnog, ali glomaznog Q7 izgleda ‘poznato’, ali teško se razlikuje kompaktnog SUV-a Q3. Nakon iskustava s dizelskim verzijama, hibridna je – otkriće. Jedina ozbiljna mana Q5 je što se ne razlikuje bitno od Q3 i što Audi, općenito, pati od nedostatka identiteta (zbog prevelike unifikacije modela).
Audi Q5 se pokazao trajnim i pouzdanim, izvedba je solidna i izdržljiva, vlasnici dizelaša zamjerke su imali uglavnom zbog zamašnjaka podijeljene mase, a kod benzinaca zbog brizgaljki.
A ovo su greške riješene kroz standardne tvorničke servisne akcije:
PROBLEM – ne radi grijač stražnjeg stakla.
UZROK – greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula.
POPRAVAK – provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.
PROBLEM – neobična buka iz prostora pumpe rashladne tekućine, na praznom hodu.
UZROK – zrak u sustavu hlađenja.
POPRAVAK – odzračite sustav za hlađenje nekoliko puta. Upalite motor. Ako je buka još uvijek prisutna: zamijenite pumpu rashladne tekućine.
PROBLEM – svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo vuče.
UZROK – greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK – provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.
PROBLEM – motor teško ili uopće ne pali.
UZROK – neispravni grijači.
POPRAVAK – provjeriti električnu instalaciju i ako je ispravna, postavite nove grijače.
PROBLEM – cviljenje iz prednjih kočnica pri kočenju.
UZROK – neispravan materijal obloga disk-pločica/diska kočnica.
POPRAVAK – ugraditi modificirani set prednjih kočnica, br. 8R0 698 998 A
PROBLEM – automatsko zatvaranje stražnjih vrata ne radi.
UZROK – greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula.
POPRAVAK – provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.
PROBLEM – povremeno neizazvano aktiviranje sirene alarma.
UZROK – neispravan senzor(i) brave sustava ‘Ulaz bez ključa’.
POPRAVAK – provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Ugradite modificirane senzore brave sustava ‘Ulaz bez ključa’.
PROBLEM – ručno mijenjanje stupnjeva nije moguće. Prikazuje se poruka na displeju ‘Gearbox complaint! Journey can be continued’.
UZROK – greška softvera kontrolnog modula mjenjača ASM.
POPRAVAK – provjerite ima li oštećenih, kontaminiranih ili neispravno postavljenih parkirnih senzora. Izmijenite/popravite dijelove prema potrebi. Instalirajte nadograđeni softver kontrolnog modula prijenosa ASM.
U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.