Evo kako se popeti na rubnjak, a ne oštetiti aluminijske naplatke i ovjes:

Penjanje na rubnjak nije tako jednostavno, izaziva snažno dinamičko opterećenje vitalnih dijelova ovjesa (guma, amortizera, kuglastih zglobova, ležajeva…) te remeti geometriju kotača i potom ugrožava sigurnost…

Izbjegavajte takve manevre, a ako morate, penjite se polako, pod kutem od 45 stupnjeva. Lagano dođite do ruba i zaustavite se. Polako se popnite, a kod spuštanja držite nogu na kočnici. Štetno se penjati (spuštati) s oba kotača istodobno.

Na veće se rubnike najbolje je penjati najprije s pogonskim kotačima, jer obodna sila smanjuje opterećenje. Nemojte se ustručavati zamoliti putnike da iziđu iz automobila, jer se time smanjuje opterećenje.

Parkiranja kod kojih se treba popeti na rubnjak su prava noćna mora većine vlasnika auta s velikim alu naplacima, i ako dobro pogledate njihove rubove, malo ih je bez oštećenja. Na našim cestama s brojnim zamkama to nije lako izbjeći, ali može se.

Kako se popeti na rubnjak a pritom ne oštetiti naplatak:

1. Napušite gume na tlak za puno opterećenje (manje se uvijaju pa teže dođe do kontakta naplatka i rubnjaka).

2. Štetno se penjati na rubnjak i spuštati s oba kotača istodobno, treba to obaviti s jednim po jednim kotačem.

3. Svakom rubnjaku varira visina, pa dobro pregledajte gdje je najniži i tu se penjite/spuštajte.

4. Zamolite sve osobe da prije penjanja/spuštanja iziđu iz auta, radi lakšeg penjanja i smanjenja opterećenja na kotače i podvozje.

5. Lagano priđite rubnjaku pod kutem od 45 stupnjeva i kad ga dodirnete, odnosno dođete na njegov rub, zaustavite automobil.

6. Volan pri penjanju zakrenite prednje kotače za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku, a pri spuštanju, za dodatnih 20 stupnjeva prema od rubnjaka. Time se opterećenje s mekanih bokova prebacuje na čvrstu i otpornu gaznu plohu.

7. Lagano se popnite i  spuštajte te zaustavite automobil kad sljedeći kotač dodirne rubnjak, odnosno dođe na njegov rub.

8. Penjite se i spuštajte u fazama, polagano kotačem za kotačem.

9. Penjite se polagano, u prvom stupnju prijenosa, također spuštajte, uz dozirano kočenje.

10. Treba biti dovoljno mjesta za manevar, kako nakon penjanja/spuštanja prednjim kotačima njihovim preranim zakretanjem u suprotnom smjeru ne biste smanjili napadni kut stražnjih te povećali rizik oštećenja.


Komentari

loading...