Rabljeni: Renault Laguna 2.0 dCi (2009., 304.000 km), zahvalna dizelska limuzina za šaku eura

Renault Laguna treće generacije (2007. – 2015.) bila je francuska limuzina srednje klase (zamijenio je Talisman), u tržišnom segmentu Volkswagen Passata B6 i B7…

Kad bi bilo koga stručnog i dobronamjernog pitali je li Passat kvalitetniji, komforniji, sigurniji, ima li bolja vozna svojstva…, malo bi ih decidirano potvrdilo bilo što od toga. Ima i onih koji će ruku u vatru staviti da je u nečemu od navedenog Laguna zasigurno bolja. A kad se analizira tržišni ugled i uspjeh, situacija je, otprilike 100:1 u korist Passata.

Stoga se ne može ni reći da je Laguna konkurent Passata i to je naša realnost, što god tko mislio o tome, no to znači da se dobar primjerak može dobiti već za malo više od 2000 eura. Važno je to znati kod kupnje, jer se zbog toga rabljena Laguna može dobiti po povoljnoj cijeni, koju se uvijek treba dodatno pokušati sniziti, sa saznanjem da ga vlasnik neće moći lako prodati.

Tako se, uz dobru strategiju i malo traženja po tržištu rabljenih (oglasnicima, internetu…), može nabaviti dobar auto za povoljan novac. Laguna je krajem 1993. naslijedila model 21 i premda nije postigla zapaženiju popularnost izvan Francuske, kupci su je cijenili, zbog udobnosti i prostranosti.

Dobrodošla je novost bila kvalitetnija izvedba nego kod prethodnog modela te je s Lagunom počelo doba Renaulta sa solidnom karoserijom. Novi je iskorak napravljen krajem 2000., kad je stigao model druge generacije. Bio je to prvi automobil koji je osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica (što mu je i danas jaki adut), a u ljeto 2007. na tržište je stigao još uvijek aktualni model treće generacije.

Testni je model iz prve serije, bogato opremljen, s drugom po redu dizelskom snagom. Naime, u dizelskoj su ponudi 1.5 dCi snage 110 KS i 2.0 dCi, sa 130, 150 i 170 KS, a 130 KS je najbolja opcija. Kad su Renaultovi dizelaši u pitanju, 1.5 dCi dugo nije bio na dobrom glasu, jer se trošila (ljuštila) visokotlačna pumpa Valeo, pa je strugotina uništavala brizgaljke i motor. No, to je riješeno 2006.

Pažnja: 2.2 dCi je zasigurno najproblematičniji, ne dizelaš, nego motor uopće koji se ugrađivao u Renaulte. Srećom, u Laguni treće generacije ga je zamijenio 2.0 dCi, a to napominjemo za one koji biraju Lagune druge generacije. Kod njih vrijedi pravilo – ako dizelaš, onda 1.9 dCi.

No, vratimo se na testni model – 130 KS je najbolja opcija, jer se radi o istom motoru kao sa 150 i 170 KS (promjene su u turbopunjaču i sustavima usisa i ispuha te upravljačkoj elektronici), koji je najmanje opterećen. To znači da je trajniji i pouzdaniji te uz normalno održavanje i više od 300.000 km nije problem.

Limarija je solidna i dobro zaštićena od hrđanja. Važno je da nije pretrpjela teže oštećenje, a kod dizelskih modela treba provjeriti nosače motora. Testni je model iz 2009. Laguna je, posebno od 2003., među pouzdanijim modelima srednje klase te u dobrim rukama rijetko stvara probleme. Od mehanike su najosjetljiviji spojka te prednji diskovi i amortizeri.

Elektrika je osjetljivija te se mogu očekivati problemi s upravljačkom jedinicom, alternatorom i elektropokretačem. No, i za benzinske i dizelske motore može se zaključiti da su pouzdane. Ako birate benzinca, 2.0 sa 140 KS je prava mjera, a loše ne vuče ni 1.6 sa 110 KS.

Kod tih su motora najosjetljivije elektroničke bobine. Spojke su izdržljive, kod benzinskih i dizelskih modela. Za razliku od dizelaša 1.5 dCi i benzinaca 1.6 i 2.0, koji imaju zupčasti remen, 2.0 dCi ima lanac za pogon bregastih vratila, kojeg ne treba mijenjati, niti održavati.

Upravljački mehanizam i podvozje rijetko stvaraju probleme, ali je preporučljivo provjeriti zračnost svih zglobova i oslonaca te istrošenost diskova i stanje manšeta homokinetičkih zglobova. Stražnji ispušni lonac teško izdrži više od 100.000 km te se po njegovom stanju često može utvrditi kako je automobil vožen i održavan.

Od ostale mehanike su najosjetljiviji spojka i prednji diskovi te brtvilo glave (zbog otkazivanja termoprekidača).Stariji francuski motori skloni su gubljenju ulja, posebice na karteru i osovinskoj brtvi (semeringu). To svakako provjerite, jer je loš predznak i pokazuje da se možda vozilo s manjkom ulja.

Podvozje je izdržljivije od očekivanja. Ipak, preporučljivo je provjeriti zazor u kuglastim zglobovima, gumene oslonce i stanje diskova. Premda se u izvještajima ADAC-a i Dekre navodi da je elektrika osjetljivija od mehanike te se mogu očekivati problemi s upravljačkom jedinicom, bobinom, alternatorom i elektropokretačem, iskustva naših servisera to ne potvrđuju.

Obratite pozornost na stanje unutrašnjosti. Zbog mekanih sjedala, kojima otpornost na opterećenje nije bolja strana, često ‘govore’ o načinu na koji je auto vožen i održavan. Deformirana i izlizana sjedala znak su za oprez, jer ukazuju na neumjerenu eksploataciju. Testni je primjerak u vrlo dobrom stanju i poželjan je za kupnju, a to se vidi i po očuvanoj unutrašnjosti.

Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique je i sa 304.000 km na brojčaniku u dobrom stanju. Pali ‘na prvi zub’, ne dimi i ravnomjerno povećava gas. Auto je bio u leasingu te je većinu kilometraže nakupio na otvorenom. Nema zazora u volanu, hod ručice mjenjača je neznatno povećan, a spojka hvata učinkovito bez trzaja.

I potrošnja je tek malo veća nego kod novog modela te se u normalnoj vožnji može očekivati prosjek od 6,5 litara. A vožnja je ugodna te je po tome Laguna zasigurno među najboljima u klasi. Uz to je i rizik krađe stoput manji nego kod usporedivog Passata, što također treba uzeti u obzir.

Bez obzira na činjenicu da ćete kupljenu Lagunu teško potom prodati, za konkretni primjerak – palac gore!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, 2 bregasto vratila (lanac), 16V, common-rail, intercooler

Obujam: 1995 ccm

Provrt x hod: 84,0 x 90,0 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min

Moment: 320 Nm pri 2000/min

Pogon: na prednje kotače

Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva

Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga Multilink

Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani, ABS

Gume: 205/60 R 16

Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 469,5 x 181 x 144,5 cm

Osovinski razmak: 275,5 cm

Prtljažnik: 450/1375 litara

Masa/nosivost: 1490/550 kg

Spremnik goriva: 66 litara

Krug okretanja: 11,05 m

Najveća brzina: 204 km/h*

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 s*

Potrošnja: 6 do 9 l/100 km

Cijena: 20.000 kn

*podaci za novi model

Autoportal No.1


Komentari

loading...