Škoda Octavia 1.6 TDI (2018.): Zbog čega je više CO2 nego goriva?

Škoda Octavia 1.6 TDI ima izvrstan turbodizelski motor, a podaci su korektni. Produkti izgaranja teži su od osnovne sirovine, jer se u procesu izgaranja gorivo spaja s velikim količinama kisika, koji je znatno teži od vodika…

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 TDI, 2018., 116 KS, 250 Nm, ručni 5-stupanjski mjenjač, 44.000 km. Želio bih razjasniti neke stvari koje su mi nelogične. Škoda Octavia 1.6 TDI po deklaraciji službeno troši 4,0 litre/100 km dizelskog goriva i ispuhuje 106 g/km CO2.

Meni tu nešto ne štima. Naime, uzevši u obzir gustoću dizelskog goriva od 850 kg/m3, ispada prosječna potrošnja od 34 grama po kilometru. Kako je onda moguće da je emisija CO2 106 grama po kilometru? Je li moguće da se ta količina umjetno povećava, radi većih davanja?

ODGOVOR DOKTORA

Škoda Octavia 1.6 TDI ima izvrstan turbodizelski motor, konstrukcijski i termodinamički. Podaci su korektni, jer se dizelsko gorivo, koje je smjesa tekućih ugljikovodika (dominiraju cetan C16H34 i naftalin C11H10) izgaranjem pretvara pretežito u ugljični dioksid (CO2), a nastaju i minimalne količine dušikovih oksida (NOx), ugljičnog monoksida (CO) i plinovitih ugljikovodika (HC).

Logično je što su produkti izgaranja teži od osnovne sirovine, jer se u procesu izgaranja gorivo spaja s velikim količinama kisika, koji je znatno teži od vodika. Zbog toga su produkti izgaranja teži od osnovne sirovine.

Buni vas što je osnovna sirovina specifično teža od plinova izgaranja, ali nastaje tisuće puta veći obujam ispušnih plinova od obujma goriva, pa je i njihova ukupna masa triput veća.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin