DOBRO JE ZNATI

Treba li mijenjati ulje u servouređaju volana? Da, najkasnije nakon 50.000 km

Izmjenom ulja u servouređaju povećava se pouzdanost i smanjuje habanje mehanizma, a ako se razina smanjila ili je vidljivo propuštanje, potrebna je izmjena brtvila

Klasičan servouređaj volana, hidraulički,  koji je u osnovi hidrostatski motor, sastoji se od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom te glavom hidrauličkog upravljačkog mehanizma. Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju.

Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. S vremenom se u njemu nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam, te je preporučljiva izmjena ulja svake tri godine odnosno nakon 50.000 km. Ako se uoči propuštanje ulja (smanjena razina ulja, mrlje), nužan je temeljit servis.

Kod servisiranja servouređaja volana mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške, a na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora te se mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila. Za dobru kondiciju složenog mehanizma potpore upravljanju nužno je redovito održavanje, odnosno izmjena ulja. Ako ne znate kad je posljednji put izmijenjeno, ili ste kupili rabljeni automobil, izmijenite ga odmah…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo