DOKTORE, POMOZITE

Problemi sa servouređajem volana i balansom kotača: nemojte ih ignorirati!

Servouređaj volana otkazuje zbog zanemarivanja obveze izmjene ulja nakon tri godine/60.000 km, odnosno čestog i naglog okretanja volana u mjestu

PITANJE ČITATELJA

Prilikom pomicanja volana sa servouređajem, lijevo-desno, javlja se kuckanje u letvi volana. Može li to utjecati na trešnju volana u vožnji jer mi se u vožnji pri brzinama većim od 100 km/h javlja neka trešnja. Išao sam na balansiranje nekoliko puta i mijenjao gume i felge ali uvijek je bilo isto. Što se tiče trapa vozila sve je u redu i nema nikakvih kvarova ni oštećenih dijelova.

ODGOVOR STRUČNJAKA

Dva su problema koja trebate riješiti:

1. Najprije trebate servisirati servouređaj volana. Mnogi ne vode računa o tom sklopu, dok ne počnu problemi, a uzrok je često u neredovitoj izmjeni ulja hidrauličkog sustava. Njegovom izmjenom nakon tri godine odnosno 60.000 km znatno produljuje trajnost servouređaja. S vremenom se u njemu nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam. Trošenje se ubrzava čestim i naglim okretanjem volana u mjestu (tada je preporučljivo blago pomicati automobil). Prilikom servisiranja mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju. Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila. U vašem slučaju treba provjeriti i ispravnost zupčaste letve i glavnog zupčanika.

2. Trešnja volana pri brzini od 100 km/h ukazuje na dinamičku neuravnoteženost nekog dijela u rotaciji. Ako se javlja samo dok je uključen pogon, a nestaje kad se pritisne spojka, problem je u mjenjaču, odnosno spojničkom vratilu. Ako se javlja u oba slučaja, trebate provjeriti prijenosni mehanizam i homokinetičke zglobove. Naravno, iskusan će mehaničar najprije početi s kotačima i provjeriti jesu li dobro balansirani.

dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj