DOKTORE POMOZITE

Servovolan ‘zapinje’ i otežava se? Odmah u servis, evo i zašto:

Foto: Autoportal.hr

Hidraulički servouređaj volana znatno smanjuje otpor upravljanja, posebice pri malim brzinama, ali ako iznenada otkaže, tada se otpor okretanja povećava iznad razine kod normalnog upravljanja…

Upravljanje se tada naglo otežava te može iznenaditi vozača i dovesti ga u pogibelj. Hidraulički servouređaj volana u osnovi je hidrostatski motor koji se sastoji od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom te hidrauličkog upravljačkog mehanizma. Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju.

Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. Mnogi ne vode računa o tom sklopu, sve dok ne počnu problemi, koji mogu ugroziti pouzdanost automobila i sigurnost vožnje.

Uzrok je često u neredovitoj izmjeni hidrauličkog ulja, a njegovom izmjenom nakon tri godine ili 60.000 km znatno produljuje trajnost servouređaja volana. S vremenom u njemu se nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam.

Prilikom servisiranja servouređaja volana mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju. Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila.

Autor

Preporučeni sadržaj