Škoda Octavia 1.6 MPI (2009.): Isplati li se chipirati atmosferski benzinski motor?

Za razliku od turbo motora (benzinskog i dizelskog), kod kojeg je povećanje snage lako moguće povišenjem tlaka prednabijanja, ali se time povećava mehaničko i toplinsko opterećenje, kod atmosferskog (usisnog) to je znatno teže i manje učinkovito…

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 MPI, druga generacija, 2009., 181.000 km. Ima li uopće smisla chipirati taj model i kakve su eventualne posljedice za motor te koliko bi se to odrazilo na potrošnju goriva? Chip košta oko 600 kn, naručio bih ga iz Poljske (ebay).

ODGOVOR DOKTORA

Načelno smo protiv pojačanja motora chipiranjem. Za razliku od turbo motora, kod kojih je to lako moguće povišenjem tlaka prednabijanja, ali se time povećava mehaničko i toplinsko opterećenje motora, kod atmosferskog motora je to teže i manje učinkovito.

Pogotovo je loše i štetno ako se radi bez ugradnje protočnijeg filtra zraka i ispušnog sustava, jer motoru treba više zraka, kod usisnog motora se chipom povećava količina ubrizganog goriva i ‘vara’ lambda sondu.

Reprogramiranjem upravljačkog modula (ECU) postiže se rad s bogatijom smjesom u području povećanog opterećenja i brzine vrtnje, a istodobno se ‘vara’ (šalje krivi signal) lambda sonda.Rad izvan stehiometrijskog područja poboljšava performanse, štetan je za moto, usto ekologiju i potrošnju.

Bolje je predviđeno ulaganje umjeriti u redovito održavanje motora, koristite 100-oktanski benzin (to će povećati snagu za oko 2 posto, napušite gume na tlak za puno opterećenje (time se smanjuje otpor vožnje) i dobit ćete bolje performanse, bez štete i povećanja potrošnje.

Komentari