Škoda Octavia 1.6 TDI ima jedan od najkvalitetnijih dizelskih motora na tržištu, a problemi, koji ukazuju na loše stanje i dotrajalost, mogu biti posljedica belike vraćene) kilometraže i lošeg održavanje motora…
PITANJE ČITATELJA
Škoda Octavia 1.6 TDI (2013.), 105 KS, 192.000 km. Otežano paljenje pri niskim temperaturama (ujutro), motor slabije vuče iznad 3500/min i pojačano dimi…
ODGOVOR DOKTORA
Škoda Octavia 1.6 TDI ima jedan od najkvalitetnijih dizelskih motora na tržištu, no niste naveli je li auto kupljen rabljen, jer to otvara mogućnost (rizik) vraćene kilometraže, a problemi, koji ukazuju na loše stanje i dotrajalost, mogu biti posljedica i lošeg održavanje motora
Kad hladan motor loše pali tada treba posumnjati na grijače, ali to je često posljedica problema u tlakovima kompresije (habanja) i sustavu za napajanje gorivom. Uzrok može biti u neispravnosti i začađenju grijača, odnosno neispravnosti upravljačkog modula. Na loše paljenje hladnog dizelskog motora, pogotovo starijeg i s dosta kilometara, utječe pad tlakova kompresije zbog istrošenja.
Dolazi do propuštanja između prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, pa se ne postižu dovoljno visoke temperature zraka u cilindrima (min. 380°C) da bi se ubrizgano gorivo moglo samo upaliti (kod benzinskog motora za to služi iskra na svjećici). Problemi s paljenjem mogu biti i posljedica zaprljanog sustava za ubrizgavanje te je preporučljivo napraviti tretman sustavom Datacol DataFuel, koji će pročistiti sustav i doprinijeti radu motora.
Problemi s paljenjem mogu biti posljedica i začađenog EGR ventila, neispravnog senzora temperature, regulatora količine goriva i mjerača mase zraka. Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije, jer ako je na bilo kojem cilindru tlak manji od 27 bara, preporučljivo je ‘otvoriti’ motor. Tada se može procijeniti što je sve neispravno. Parcijalni popravci nisu preporučljivi.