PRAVNI SAVJET

Škoda Octavia 1.6 TDI (2019.): mogu li servisirati izvan ovlaštene mreže, a da mi ostane garancija?

Škoda Octavia 1.6 TDI se temeljem Uredbe o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila iz 2011. može servisirati izvan ovlaštene servisne mreže, ali serviser se mora pridržavati svih propisa i uputa proizvođača, sukladno planu održavanja, a dijelovi moraju biti originalni ili zamjenski s BR-certifikatom. No, dođe li do sudskog spora, teret dokazivanja navedenog je na vama!

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 TDI, 2019., 116 KS, 25.000 km. Kupio sam prije ove korona krize. Kako sam u međuvremenu ostao bez posla, a došlo je vrijeme za servis , zanima me moram li ići u ovlašteni servis po znatno skupljoj cijeni ili mogu obaviti servis u nekom drugom servisu (za koji smatram da je jednako kvalitetan), ali nije ovlašteni Škoda servis i da mi ostanu prava iz garancije vozila?

ODGOVOR PRAVNOG EKSPERTA

Sukladno Uredbi o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila iz 2011. (Objavljena u Narodnim Novinama broj 37-850/2011 od 30.3.2011, a na snazi od 7.4.2011.) vlasnik vozila nije dužan servisirati auto u ovlaštenom servisu, već to može obaviti i u bilo kojem auto-servisu (tvrtka ili obrt), uz korištenje originalnih dijelova ili zamjenskih dijelova kvalitetom istovjetnim originalnim.

Stoga, da bi vam proizvođač ili zastupnik priznao garanciju, automobil ne morate servisirati u ovlaštenim servisnim centrima. Međutim, valja biti oprezan jer za ostvarivanje prava iz garancije vozilo mora biti održavano i servisirano u skladu s propisima i uputama proizvođača sukladno planu održavanja vozila.

Stoga garancija neće vrijediti ako na vozilu nisu obavljeni svi redoviti servisni radovi sukladno naputcima i smjernicama proizvođača u predviđenom vremenskom razdoblju ili nakon predviđenog broja kilometara. Jamstvenu knjižicu u tom slučaju ispunjava serviser koji je obavio redovan servis. Uz to, kako bi zadržali jamstvo, ugrađeni rezervni dijelovi moraju biti originalni ili dovoljno visoke kvalitete, a to podrazumijeva da imaju BR-certifikat.

Zbog toga, ako ste odlučili servis obaviti izvan ovlaštene mreže, idite kod kvalitetnog majstora , koji će se striktno pridržavati navedenog. Naime, ako dođe do spora po pitanju nepriznavanja garancije, teret dokaza o pridržavanju propisa i uputa proizvođača sukladno planu održavanja vozila je na vama, jer se pridržavanje propisa i uputa proizvođača sukladno planu održavanja vozila kod ovlaštenog servisera, pretpostavlja.

Pročitajte i ostale pravne savjete:

Volkswagen Passat 2.0 TDI (2017.) imao sudar, a sumnjam i na vraćenu kilometražu

Automobil je malo stršao izvan parkirnog mjesta pa ga je oštetio autobus…

Vozač tuđom krivnjom postao invalid, a osiguravatelji odbijaju nadoknadu, jer mu je istekla vozačka dozvola

Oštetio sam automobil, nisam zvao policiju, pa mi osiguranje sada ne priznaje kasko policu…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin