Škoda Octavia 1.9 TDI (2005.): motor slabo pali, ovo su 4 glavna razloga

Škoda Octavia 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv motor, a problem je gubitku mogućnosti komprimiranja, uslijed pohabanosti/propuštanja u cilindrima/karikama i ventilima, sustavu ubrizgavanja, od pumpnih elemenata do brizgaljki do elektropokretača, koji ne postiže potrebnu brzinu vrtnje, za paljenje…

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.9 TDI, 2005. 272.000 km, i dalje dobro vuče, ali ujutro (prvi put u danu) slabo pali i ponekad vibrira u leru. Automobil je inače redovito servisiran i nedavno sam prošao na tehničkom pregledu

ODGOVOR DOKTORA

Škoda Octavia 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv motor, a problem je gubitku mogućnosti komprimiranja, uslijed pohabanosti/propuštanja u cilindrima/karikama i ventilima, sustavu ubrizgavanja, od pumpnih elemenata do brizgaljki do elektropokretača, koji ne postiže potrebnu brzinu vrtnje, za paljenje…

Dizelski motor, za razliku od benzinskog s elektromagnetskim paljenjem smjese (pomoću iskre na svjećici), gorivo pali kompresijskim paljenjem. Zbog toga imaju veći stupanj kompresije te se usisani zrak, stlačivanjem u drugom taktu, zagrijava i na više od 650°C pa se gorivo nakon ubrizgavanja samo pali.

Kašnjenje u paljenju ovisi o cetanskom broju goriva (veći CB, manje kašnjenje), ali ako se zrak u cilindrima dovoljno ne zagrije ili se pravodobno ne ubrizga dovoljna količina goriva, paljenja nema. Istrošenja u kontaktu cilindri/klipni prstenovi i/ili ventili/sjedišta ventila izazivaju propuštanja pri kompresiji, zrak u cilindrima se nedovoljno stlači i paljenje je otežano ili onemogućeno

Drugi je mogući razlog u istrošenju bregastog vratila. Naime, Škoda Octavia 1.9 TDI ima ubrizgavanje po sustavu pumpa-brizgaljka (PDE), a pumpni elementi se pokreću bregastim vratilom. Kako se u tarnom kontaktu ostvaruju iznimno visoki pritisci, za motore 1.4 TDI PDE (3-cilindarski) i 1.9 TDI PDE (4-cilindarski) propisano je korištenje posebnog ulja po specifikaciji W505.01, oplemenjeno dodacima za smanjenje habanja u visoko opterećenom kontaktu bregastog vratila i aktivacijskih motki pumpnih elemenata. Uslijed trošenja brjegova bregastog vratila dolazi do pada učinkovitosti ubrizgavanja.

Treća mogućnost su brizgaljke u PDE sklopovima, koje zbog pohabanosti ne ostvaruju dovoljne tlakove i brzine ubrizgavanja, odnosno da propuštaju gorivo u intervalima kad su zatvorene trebali bi 100% brtviti. Postoji mogućnost i propuštanjima na vodovima za gorivo koje izaziva curenje  goriva (potom se teže uspostavljaju potrebni tlakovi) i ulazak zraka.

Četvrta j mogućnost je da se  zbog dotrajalog elektropokretača (manje učinkovitog i većih otpora) te oslabljenog akumulatora ne omogućavaju uvjeti da se pri startanju motor zavrti na 250/min, kad upravljačka elektronika daje signal za ubrizgavanje. Pomaže servis elektropokretača te će se on brže zavrtjeti, a motor lakše paliti.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin