DOKTORE POMOZITE

Škoda Octavia Combi (2013. – 2015.): je li isplativija 1.6 TDI ili 2.0 TDI izvedba?

Foto: Hrvoje Grguljaš

Osnovni turbodizelaš 1.6 TDI sa 105 KS (čak i s 90 KS) optimalna je motorizacija prethodnu izvedbu modela Škoda Octavia Combi, treće generacije. Nova Octavia, četvrte generacije, stigla je na proljeće 2021.

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

S tim motorom češki karavan, na pragu srednje klase, do stotke ubrzava za 11,0 s i postiže 191 km/h. Uz to je vrlo štedljiva i prosječno (deklarirano) troši samo 3,8 litara. To je i jedna od povoljnijih kopnji na domaćem tržištu rabljenih automobila.

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, prethodne generacije prije redizajna,  sa 150 KS do stotke ubrzava za 8,6 sekundi i postiže 216 km/h, što su već sportske performanse, koje prosječnom kupcu, objektivno, ne trebaju. Prosječna je potrošnja (deklarirana) također povoljna – 4,1 litara na 100 km.

Oba su motora visoke kvalitete i pouzdanosti, a 1.6 TDI je u prednosti, jer su oba iste osnovne konstrukcije, pa je slabiji manje toplinsko-mehanički opterećen, što utječe na trajnost i pouzdanost.

Naime, turbodizelaš 2.0 TDI, koji je 2020. dobio novu izvedbu, izveden je iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm, uz zadržavanje hoda od 95,5 mm. Pritom su u razvodni mehanizam ugrađena dva bregasta vratila umjesto jednog, i 16 ventila umjesto osam.

Za razliku od 2.0 TDI, nastalog povećanjem 1.9 TDI, 1.6 TDI je dobiven smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI (DOHC i 16V). Zadržan je provrt od 79,5 mm (promjer cilindara i klipova) motora 1.9 TDI, a hod je skraćen sa 95,5 na 80,5 mm.

Zbog toga ima manje mehaničko i toplinsko opterećenje, a kraći hod donosi mirniji rad, uz blaže vibracije i manje dinamičko opterećenje. Kad se uzmu u obzir i niža cijena, te niža davanja kod registracije, Škoda Octavia 1.6 TDI bolji je izbor, osim ako vam performanse nisu u prvom planu.

Također, kod daljnje prodaje, na tom ćete modelu manje izgubiti.

 

Autor