Škoda Superb 1.9 TDI ima pouzdan i izdržljiv turbodizelski motor s direktnim ubrizgavanjem preko sustava pumpa-brizgaljka (PDE), i ako problem nije u pumpno-brizgajućem sklopu i padu kompresije, vjerojatno je u dobavnoj pumpi…
PITANJE ČITATELJA
Škoda Superb 1.9 TDI, 2006., 291.000 km, motor ujutro teško pali, neovisno o temperaturi (zimi i ljeti), nakon prvog paljenja kasnije tijekom dana stanje se normalizira. Ponekad motor radi nemirno u praznom hodu. Izmjerio sam kompresiju i to nije problem (29,5 do 31 bar), majstori su posumnjali na upravljački modul (ECU), koji je zamijenjen, a potom i na brizgaljke. Servisirane su dva puta. Nakon svakog servisa stanje bi se kratko popravilo, a potom bi sve bilo po starom. Ne znam više što napraviti. Trošim novac, a problem nije riješen…
ODGOVOR DOKTORA
Škoda Superb prve generacije (2001. – 2008.) je 10 cm rastegnuta izvedenica modela Volkswagen Passat B5.5. Vaš primjerak ima pouzdan i izdržljiv turbodizelski motor 1.9 TDI, s direktnim ubrizgavanjem preko sustava pumpa-brizgaljka (PDE), Ako problem nije u pumpno-brizgajućem sklopu i padu kompresije, vjerojatno je u dobavnoj pumpi goriva.
Naime, sve ukazuje na problem paljenja, odnosno izgaranja. Dizelski motor (diesel), za razliku od benzinskog (otto) za paljenje gorivne smjese, pri kraju drugog takta, ne koristi iskru svjećice, nego se gorivo samo pali pri ubrizgavanju u visokozagrijani zrak (700 do 800 Celzijevih stupnjeva).
Dakle, problem s paljenjem hladnog turbodizelskog motora može biti zbog lošijeg brtvljenja kompresijskog prostora (pohabanost cilindara i/ili klipnih karika, odnosno ventila i/ili sjedišta ventila), zbog čega se u drugom taktu ne postižu dovoljno visoke temperature za paljenje, ili lošem ubrizgavanju (pogoršana struktura mlaza i/ili nedovoljna količina goriva).
Nakon svega što je napravljeno, treba posumnjati na dobavnu pumpu koja goriva usmjerava na pumpno-brizgajuće dijelove. S obzirom na godine i vrijednost automobila, preporučujemo ugradnju tvornički reparirane dobavne pumpe goriva.