Starost i realnu kilometražu, koja je kod rabljenih vozila često vraćena, otkrivaju mali, naizgled nevažni detalji u unutrašnjosti…
Kao u slučaju kad je auto bio slupan, a prodavač to želi zatajiti, uvijek iskoči neki detalj s pohabanim oblogama, tragom bojanja, oštećenjem koje ukazuje na limarske zahvate, neravnomjeran zazor… Ako automobil nije preživio karambol, a imao je tešku eksploataciju, tada drugi detalji ukazuju stvarno stanje, prvenstveno što je bilo stalno u kontaktu s dijelovima ljudskog tijela – rukama, nogama, stražnjicom, leđima.
Ne trebate provjeravati koje je boje i intenziteta dim iz ispuha, trese li motor u leru, ima li prevelike zračnosti u kuglastim zglobovima. Sve to možete pregledati u drugom koraku, ako ga uopće bude. Naime, prvi korak, odnosno prvi dojam često se pokazuju najvažnijim i ako u tome automobil padne na ispitu, najbolje je odustati od kupnje.
Pogledajte i koliko ima goriva u spremniku, jer ako je auto na rezervi to ukazuje na osobu koja voli škrtariti, što nije dobro kad je održavanje auta u pitanju. Uz to, česta vožnja na minimumu uništava električnu pumpu, koja se hladi gorivom. Kad gorivo počne posustajati, pumpa se povećano zagrijava i više dolazi u doticaj s nečistoćama. Ponekad zbog toga stradaju i brizgaljke.
Veliku, odnosno vraćenu kilometražu najprije otkriva izlizani obruč volana. Nije dobro ni ako je sjajno uglačan, ni ako je potpuno nov. Ovaj posljednji slučaj posebno je simptomatičan, jer ukazuje da je bio temeljito istrošen, pa je prethodni vlasnik to odlučio prikriti. Ili još gore, da je auto možda bio ukraden, a imao je zaštitnu letvu volana.
Lako je skinuti piljenjem volana, ali naknadno treba ugraditi novi volan. Kod vozila koje se intenzivno eksploatira često se koristi spojka, mjenjač, a i kočnica. Zbog toga istrošenost papučica i glave ručice mjenjača često govori više od tisuću riječi koje vam sugestivno iznosi prodavač.
Pohabane i poderane prostirke nisu dobar znak, ali još gore mogu biti potpuno nove, jer se njima kamuflira stanje. Budite oprezni ako automobil ima navlake sjedala – obvezno ih skinite i dobro pogledajte što se krije ispod njih. Pregledajte prtljažnik i površinu ispod obloga, jer nije dobro ako je auto služio za prijevoz teškog tereta. Stanje stražnjih sjedala govori koliko je auto bio opterećen
Općenito, dotrajala unutrašnjost u pravilu pokazuje stvarno stanje, pa kad sjednete za volan automobila kojeg razmatrate za kupnju, provjerite ima li zazora u volanu, je li ručica mjenjača rasklimana i predugog hoda, kako se podešavaju sjedala, zapinju li kod pomicanja naprijed – natrag, kako funkcioniraju sve komande.
Nije dobro ni ako se u unutrašnjosti intenzivno pušilo, jer će neugodan miris teško izvjetriti. Upadljiv nered u unutrašnjosti također je loš znak, jer neuredna je osoba neuredna i u održavanju.
VAŽNO
Kupci rabljenih automobila mogu dobiti korisne informacije o prijeđenoj kilometraži u svakoj stanici za tehnički pregled, koja posluje u okviru Centra za vozila Hrvatske. Naime, kod svakog tehničkog pregleda za konkretno se vozilo evidentira prijeđena kilometraža.
Na zahtjev stranke za svako se vozilo izdaje potvrda o prijeđenoj kilometraži na prethodnim tehničkim pregledima, na osnovi čega se lako može utvrditi je li slijed kilometraže logičan ili nelogičan. To je i najučinkovitija kontrola protiv vraćanja kilometraže. Također može se dobiti i uvid u eventualne probleme, koje je vozilo imalo na tehničkom pregledu.