Originalni servis i rezervni dijelovi Mercedes-Benz, uz prihvatljivo veću cijenu višestruko su isplativiji, povećavaju pouzdanost i sigurnost, poboljšavaju performanse i smanjuje potrošnju, osiguravaju mobilno jamstvo, u svim većim naknadnim zahvatima sudjeluje tvornica (Kulanz), automobil bolje održava cijenu i lakše će se prodati…
Redovito održavanje u ovlaštenom servisu, dakle s originalnim rezervnim dijelovima jamstvo je sigurnosti, dugovječnosti, pouzdanosti, ekonomičnosti i zaštite okoliša.
Mnogi, na žalost, pogotovo nakon isteka jamstvenog roka, prestaju s redovitim održavanjem u ovlaštenoj servisnoj mreži, te ga potpuno zanemare ili automobil nastave održavati izvan ovlaštene servisne mreže, s neoriginalnim, odnosno zamjenskim rezervnim dijelovima.
Pritom misle da će u štedjeti, ali nažalost, događa se suprotno. Automobil s neoriginalnim dijelovima postaje manje pouzdan i trajan, pa se skraćuje interval izmjene dijela, a servisni posao treba često ponoviti.
Samo jedan neodgovarajući dio može poremetiti funkcioniranje cijelog sklopa i oštetiti druge dijelove, a troškovi popravka i posljedice, odnosno izravna i neizravna šteta višestruko nadmašuje ono što se uštedjelo kroz ugradnju zamjenskih dijelova.
Automobil postaje manje pouzdan, a mogućnost otkazivanja donosi nepredvidive troškove, neugodnosti i rizike. Istodobno se pogoršava sigurnost, posebice kad su u pitanju dijelovi kočnica, ovjesa, upravljačkog mehanizma, pa čak i metlice brisača, koje lošije brišu staklo.
Motor sa zamjenskim vitalnim dijelovima, poput filtara, svjećica, brizgalica… ne ostvaruje potrebna svojstva, ima lošije performanse, a više troši goriva i ispuhuje štetnih ispušnih plinova. Ovo je najbolji primjer za dobro poznatu izreku:
– Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino’, a pritom je čak razlika među cijenama originalnih i neoriginalnih dijelova manja nego što bi se očekivalo. Originalni dijelovi moraju biti skuplji, jer se razlikuju i po konstrukciji, materijalima i tehnologiji izrade. Ono što mnogi misle da je ‘isto’, nije isto.
Automobil se sastoji od nekoliko desetaka tisuća dijelova, a neki dijelovi su predviđeni za izmjenu. Radi se prvenstveno o potrošnim dijelovima, na čiji radni vijek utječe radni ciklus motora, odnosno automobila te način vožnje. Zbog toga se ti dijelovi u propisanom roku moraju zamijeniti rezervnim dijelovima i tada je bitno da se ugrade originalni Mercedes-Benzovi rezervni dijelovi.
Originalni Mercedes-Benzovi rezervni dijelovi potpuno su jednaki dijelovima koji se ugrađuju prilikom sklapanja u Daimlerovim tvornicama: Te dijelove proizvodi sama tvornica ili ovlašteni kooperanti i oni potpuno zadovoljavaju standarde izvedbe i kvalitete pojedinih dijelova. Neoriginalni i zamjenski dijelovi u pravilu imaju lošiju izvedbu (konstrukcija, materijali…), dakle i kvalitetu, a te bitne razlike su često veće nego u cijeni.
Čak i kad dijelove proizvodi tvrtka koja je ovlaštena, ili je bila ovlaštena, za proizvodnju dijelova za Mercedes-Benz, ako nemaju certifikat originalnosti, u pravilu su lošiji, od izvornih. Naime, da bi bili konkurentni, moraju se prodavati po osjetno nižim cijenama, a to se može postići ako se štedi na materijalima i tehnologiji izrade.
Još su gori dijelovi ‘zamjenski’ dijelovi, koje proizvode neovisni proizvođači, koji ne trebaju ispunjavati najstrože standarde sigurnosti. Riječ je o naizgled jednakim dijelovima, a razlike su neusporedivo veće nego što prosječan kupac zna, može očekivati, pa za manje novca dobiva manju vrijednost.
Usto se zaboravljaju dodatne važne pogodnosti koje idu uz redovito održavanje:
1. Automobil se stalno zadržava u tvornički izvornom stanju.
2. Povećava se pouzdanost i smanjuje rizik otkaza automobila, neprolaska na tehničkom pregledu, sa svim posljedicama koje proizlaze iz toga.
3. Povećava se sigurnost vožnje, zbog kraćeg zaustavnog puta, bolje stabilnosti…
4. Poboljšavaju se performanse i smanjuje potrošnja.
5. Osigurava se mobilno jamstvo, što utječe na moguće troškove i osjećaj na putovanju.
6. U svim većim naknadnim zahvatima sudjeluje tvornica (Kulanz), 30, 50, 100 posto.
7. Automobil bolje održava cijenu i lakše će se prodati na tržištu rabljenih.
Filtar dizelskog goriva
… iznimno je važan za funkcioniranje sofisticiranih sustava ubrizgavanja suvremenih benzinskih i dizelskih motora. Ako se gorivo dobro ne pročišćava, motor gubi na pouzdanosti i trajnosti, ima lošije performanse, a više troši goriva i ispuhuje štetnih plinova. Zbog male uštede nastaju veliki problemi i štete, jer:
• originalni filtar ima naočigled znatno finiji filtrirajući papir, koji osigurava zaustavljanje štetnih čestica (prljavštine) u gorivu,
• krajevi harmonikastog filtrirajućeg materijala kod originalnog filtra su spojeni tankim limom, za razliku od neoriginalnog, kod kojeg su zašiveni ili zalijepljeni , te kroz to prolazi nepročišćeno gorivo,
• filtrirajući papir originalnog filtrirajućeg materijala ima kružna ispupčenja (bubuljice), koje sprječavaju da se kružna ‘harmonika’ slijepi, za razliku od neoriginalnog, kod kojeg to ne postoji, pa filtar brzo gubi funkciju.
• filtrirajuće tijelo je bočno zabrtvljeno s pomoću spiralne opruge, koju neoriginalni filtar nema, pa nakon određenog vremena propušta nepročišćeno gorivo,
• priključci originalnog filtra imaju graničnike na dovodu i odvodu, koji osiguravaju dobro pričvršćenje dovodnih i odvodnih cijevi. Neoriginalni ih imaju samo na dovodu, što otežava pravilnu montažu i može izazvati oštećenje i gubitak funkcionalnosti. Kod originalnog filtra zatvorena su oba priključka, a kod zamjenskog samo dovodni, pa u unutrašnjost mogu ući nečistoće i vlaga
• kućište originalnog filtra goriva napravljeno je samo za tu namjenu te je potpuno cilindrično. Zamjenski često koriste kućište filtra ulja, s kružnim utorima koji otežavaju funkcioniranje filtra.
Kočni samoventilirani diskovi
… iznimno su i neprocjenjivo važni za aktivnu sigurnost vožnje i doslovce čuvaju glavu vozača, putnika u vozilu i ostalih sudionika u prometu. Neoriginalni kočni diskovi produžavaju zaustavni put, jer mogu izazvati potpuno otkazivanje kočnica. Zbog male uštede nastaju veliki problemi i štete, jer:
• originalni kočni diskovi izrađeni su od visokokvalitetnog materijala, potrebne hrapavosti i postojanosti površine, koji osigurava dobra frikcijska svojstva i funkcionalnost, za razliku od zamjenskih kočnih diskova, koji su izrađeni od lošijeg materijala. Takav je materijal jeftiniji i lakše se obrađuje. U pravilu se radi jeftinijim tehnološkim postupkom,
• materijal originalnog diska osigurava funkcionalnost, pouzdanost i izdržljivost u dužem periodu korištenja i kod dugotrajnih i uzastopnih kočenja (primjerice kod dužih nizbrdica), što neoriginalni ne osiguravaju,
• unutrašnjost samoventiliranih diskova često je napravljeno, doslovce, na prevaru, s radijalnim poveznicama bočnih ploha diska, koji naizgled (izvana) izgledaju isto kao originalni, koji koriste segmentne kružne segmentne poveznice. Time ne osiguravaju osnovnu funkciju samoventiliranja, odnosno unutarnjeg hlađenja kočnog diska, što je iznimno važno za osiguranje pouzdanosti kočenja i sprječavanje opasnog kočnog fadinga (potpunog otkazivanja, uslijed taljenja površine kočnog diska, odnosno disk pločice). Kod neoriginalnog kočnog diska zrak ostaje zarobljen radijalnim utorima i vrti se s diskom, bez ventiliranja i hlađenja.
Filtar klima uređaja
…osigurava kvalitetno pročišćavanje zraka koji se potom kondicionira u rashladnom uređaju. Filtar zraka ima važnu funkciju, jer uklanja pelud i prljavštinu iz zraka te osigurava ugodnu i zdrav ambijent u unutrašnjosti:
• originalni filtar ima naočigled znatno finiji filtrirajući papir, koji osigurava zaustavljanje štetnih čestica (prljavštine) u gorivu,
• filtrirajući papir originalnog filtrirajućeg materijala ima kružna ispupčenja (bubuljice), koje sprječavaju da se ‘harmonika’ slijepi, za razliku od neoriginalnog, kod kojeg to ne postoji, pa filtar brzo gubi funkciju.
• originalni filtar ima aluminijski okvir, koji znatno bolje brtvi od plastičnog, kakav imaju zamjenski filtri klime.
• harmonika je postavljena s naborima uspravno, kako bi nečistoće padale na dno, a većina presjeka ostaje iskoristiva. Kod zamjenskog je harmonika postavljena kako bi bila najveće iskoristivost poluproizvoda (role filtrirajućeg harmonikastog materijala), kako bi bilo najmanje proizvodnog otpada, a ne kako bi filtar klime bio čim učinkovitiji.