DOKTORE, POMOZITE

Što se krije iza kapice na braniku automobila? Navojni priključak kuke za vuču

Kuka za vuču nije predviđena za šlepanje, nego za povlačenje automobila uz ukošenu rampu vučnog vozila, pomicanje i izvlačenje oštećenog vozila…

Na plastičnim branicima automobila postavljeni su otvori s poklopcima, pa se mnogi pitaju koja je njihova svrha. Ovisno o veličini i položaju otvora s poklopcem, dvije su mogućnosti:

1. Otvori predviđeni za ugradnju dodatne opreme: parkirnih senzora, kamere za snimanje ispred ili iza vozila, maglenki (tada su većih dimenzija)…

2. Asimetrični otvori na krajevima prednjih,ponekad i stražnjih branika. Ispod njih nalaze se navojni priključci za uvijanje okaste kuke za vuču automobila.

U konkretnom je primjeru riječ o drugoj mogućnosti. Pritom je važno znati da to nikako nije predviđeno za vuču automobila na cesti, kao nekad. Do kraja 1980-ih, u opremi automobila, uz kutiju prve pomoći, kutiju žarulja i sigurnosni trokut, obvezno je trebalo imati čelično uže za vuču automobila.

Kod starijih automobila to je bio rutinski postupak na cesti, kojem smo često svjedočili. No, kod novih automobila šlepanje pokvarenog automobila u prometu bilo bi vrlo opasno i praktički nemoguće.

Naime, kad je isključen servouređaj volana (dok motor ne radi) vrlo je teško, slabijim osobama i nemoguće, okretati volan i upravljati automobil, a kad je isključen servouređaj kočnica vrlo je teško kočiti – treba vrlo snažno nagaziti kočnicu za postizanje tek blagog kočenja. Zbog toga je šlepanje automobila, korištenjem užeta za vuču, strogo zabranjeno u cestovnom prometu.

Suvremeni automobili na plastičnom braniku imaju poklopac, ispod kojeg se nalazi navojni priključak kuke za vuču. Ona, naravno, nije predviđena za šlepanje automobila u cestovnom prometu, nego za tehnološka manevriranja: povlačenje automobila uz ukošenu rampu vučnog vozila, izvlačenje oštećenog vozila iz jarka, pomicanje s ceste nakon nesreće…

Autor