Test ljetnih guma: Pogledajte najbolje proizvode za ovu sezonu!

Testiranju ljetnih guma europski autoklubovi i HAK su ovoga puta podvrgnuli 16 različitih modela u dimenziji 225/40 R18 i 12 modela u dimenziji 235/55 R17.

U svakoj dimenziji na vrhu su se izdvojila po četiri proizvođača koja su dobila vrlo dobru ocjenu. Većih podbačaja nije bilo pa se tako od ukupno 28 modela samo po jedan djelomično preporučuje i ne preporučuje

Europski autoklubovi, uključujući i HAK, ovoga puta zahtjevnim su testovima podvrgnuli 28 kompleta ljetnih guma podijeljenih u dvije različite dimenzije. Dimenziju 225/40 R18 Y koriste uglavnom kompaktni modeli u svojim sportskijim izvedbama te je ovom prigodom kao testno-vozilo poslužilo VW Golf VII GTi.

Dimenzija 235/55 R17 W i Y namijenjena manjim obiteljskim SUV vozilima te automobilima prikladnim za duža putovanja. Njihova su svojstva testirana na Fordovu SUV-modelu Kuga. Krenimo redom…

U dimenziji 225/40 R18 Y među 16 različitih proizvođača, ni jedan nije zaslužio najvišu ocjenu (izvrstan), ali su za to četiri dobile ocjenu vrlo preporučljivo ili vrlo dobru ocjenu! Troje od njih pripadaju skupini premium proizvođača – Continental, Michelin i Goodyear, dok je četvrti pomalo iznenađujuće tajvanski Maxxis.

Po ukupnim ocjenama sve četiri gume su iznimno blizu te se može reći da su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4 tek u foto-finišu pobijedili Goodyear Eagle F1 Asym 5 i Maxxis Victra Sport 5. Uz pobjednički Conti veže se kuriozitet da je na ovom testiranju ujedno bio i – najbučniji!

Čak jedanaest modela u ovoj konkurenciji je dobi srednju ocjenu preporučuje se, a djelomično se preporučuje tek kineska Rotalla Setulla. Od jedanaest dobrih, tri su bila nadomak ocjene vrlo preporučljivo, ali slabije ponašanje na mokroj podlozi koštalo je modele Nexen N’Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti promocije u viši razred.

Uvodnu rečenicu-dvije svakako zaslužuje i guma Pirelli P Zero, koja je bila najbolja na suhom i dobra na mokrom, ali najveća potrošnja goriva i najkraći radni vijek gurnuli su je u prosjek. Međutim, ako godišnje ne radite puno kilometara, ovaj talijanski proizvođač mogao bi predstavljati dobru alternativu najboljima.

U svakom slučaju, bez obzira na to koju gumu izabrali u dimenzijama 225/40 R18, čini se da ni s jednom nećete pogriješiti, jer tragično slabih nema. To se najbolje vidi na dijelu testiranja na suhoj podlozi, na kojoj se ljetne gume najčešće kotrljaju, a gdje su podbacila samo dva modela – Falken Azenis FK510 i već spomenuta Rotalla Setulla S-Pace RU01.

Njihova je najveća zamjerka sigurnosne prirode jer uzrokuju preupravljanje prilikom nagle promjene pravca već na relativno malim brzinama, što posebno u opasnost može dovesti mlade i neiskusne vozače. Na mokroj podlozi ohrabruje što se čak polovica guma vrlo preporučuje, pri čemu posebno treba izdvojiti Continental PremiumContact 6 i Pirelli P Zero.

Ova su dva modela blistala u svim pojedinačnim kategorijama, osim na testu akvaplaninga u zavoju, gdje se nisu uspjeli izdvojiti iz prosjeka. Još spomenimo da su najsigurnije gume, s najkraćim putem kočenja na mokroj podlozi, one koje su se ujedno pokazale i ukupno najboljima na ovim testiranjima – Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4.

Po pitanju potrošnje goriva nije bilo većih potresa jer razlika između najštedljivije (Sava Intensa UHP 2) i najrastrošnije gume (Pirelli P Zero) iznosi samo 6%, odnosno otprilike 0,3 litre na 100 kilometara. Međutim, zato je velika razlika uočena na testu radnog vijeka guma, gdje je najizdržljiviji model (Goodyear Eagle F1 Asym 5 – 39.600 km) prevalio čak 14.100 km ili 35,6% više od najkrhkijeg modela (Pirelli P Zero – 25.500 km).

Na kraju spomenimo da ova dimenzija guma (225/40 R18) najbolje odgovara vozilima: Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, BMW serija 1-2-3 i Z4, Ford Focus i C-Max, Honda Civic, Hyundai i30, KIA Ceed, Lexus IS200, Mazda 3, Mercedes klase A-B-C i CLA, Mini Clubman, Opel Meriva i Zafira, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Škoda Octavia i Superb, Subaru Impreza i Legacy, Toyota Corolla, Volvo V40, VW Golf i Touran.

Druga dimenzija s ovoga testiranja 235/55 R17, namijenjena je skupini vozila kojoj pripadaju: Audi A7 i Q3, Ford Kuga i S-Max, Jaguar XF, Mercedes klase S-V, Volvo S60 i V60, VW TIguan i T6… Na prošlom testiranju za ovu skupinu vozila imali smo nešto užu gumu (215/65 R16 C), koja montirana na testni VW T6 nije dala najbolje rezultate.

Dobra je vijest da su sad ocjene puno bolje jer su čak četiri gume vrlo preporučljive, njih sedam se preporučuje, a samo južnokorejski Laufenn (podbrend puno poznatijeg Hankooka) se ne preporučuje. Najveći je napredak ostvaren upravo na području na kojem su prošlogodišnji modeli najviše podbacili – kočenje na mokroj podlozi.

Naime, ne samo da je ovogodišnji pobjednik u tom segmentu Kumho Ecsta HS51 (35,8 m) drastično bolji od prošlogodišnjeg rekordera u kočenju na mokroj podlozi Apollo Altrust (46 m), nego je znatno bolji i ovogodišnji gubitnik Maxxis Premitra 5 (41 m). Sa sigurnosne strane, ovakvi su podaci više nego dobrodošli.

Od četiri gume koje su vrlo preporučljive, na vrhu se ipak malo izdvojio Michelin Premacy 4, i to prvenstveno zbog rekordno dugačkog radnog vijeka (46.700 km). Ostale tri gume s vrha u tom segmentu ga nisu mogle pratiti – Bridgestone Turanza T005 (41.400 km), Maxxis Premitra 5 (37.000 km) i Pirelli Cinturato P7 (35.000 km).

Čak pet od sedam modela u kategoriji preporučuje se zamalo je ostalo bez promocije u viši razred, i to uglavnom zbog nešto slabijeg ponašanja na mokroj podlozi (Semperit Speed-Life 2 SUV, Continental Eco Contact 6 i Esa+Tecar Spirit Pro), dok je Hankook Ventus Prime 3 lagano podbacio samo na suhoj podlozi, a Yokohama BluEarth RV-02 na obje.

Najviše razloga žaliti za propuštenom većom ocjenom ima Conti jer, osim što je dobar na suhoj podlozi, bio je najbolji na testu potrošnje goriva te ima vrlo dobar radni vijek. Nažalost, poskliznuo se na vlažnoj podlozi.

Kumho Ecsta HS51 i Kleber Dynaxer HP 3 su pravi predstavnici srednje klase, dok je Laufenn S-Fit EQ zakucan za dno, opet očekivano, zbog mokre podloge. Popis manjkavosti južnokorejskog proizvoda tu je priličan, a na njemu se nalaze razočaravajuće držanje na cesti, osjetan nedostatak prianjanja uz podlogu, neprecizno držanje pravca i, povrh svega, gotovo najduži put kočenja (40,6 m).

U tom segmentu slabiji je samo već spomenuti Maxxis Premitra 5 (41 m), pa se Laufenn iz sigurnosnih razloga nikako ne može preporučiti kao dobar izbor. U konačnici, generalni je dojam da su gume s ovogodišnjih testiranja 235/55 R17 bolje od onih s prošlogodišnjih testiranja koje su bile dimenzija 215/65 R16C, te se svim vlasnicima vozila (koji to mogu) preporučuje njihova zamjena.

Jedini manji minus je njihov životni vijek, ali čak i pobjednik ovoga testa Michelin Premacy 4 sa svojih 46.700 kilometara je bolji od nekih proizvođača s posljednjeg testa.

 

Dimenzija 225/40 R18

VRLO PREPORUČLJIVO

Continental PremiumContact 6

+ ukupno najbolje ocijenjena guma, najbolja na mokrom, dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– najbučnija guma na testu

Michelin Pilot Sport 4

+ ukupno najbolje ocijenjena guma, dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

Goodyear Eagle F1 Asym 5

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, najdulji radni vijek

Maxxis Victra Sport 5

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek, najtiša guma

PREPORUČUJE SE

Nexen N’Fera Sport

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Sava Intensa UHP 2

+ dobra na suhom, najniža potrošnja goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Vredestein Ultrac Vorti

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Falken Azenis FK510

+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek

– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Bridgestone Potenza S001

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Kumho Ecsta PS71

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva

– tek zadovoljavajući radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)

Nokian Powerproof

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva

– najkraći radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)

Pirelli P Zero

+ najbolja na suhom, dobra na mokrom

– najveća potrošnja goriva, najkraći životni vijek (smanjenje ukupne ocjene)

Toyo Proxes Sport

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva

– tek zadovoljava na mokrom, najkraći radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)

Hankook Ventus S1 evo3

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Cooper Zeon CS-Sport

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE

Rotalla Setulla S-Pace RU01

+ dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

 

Dimenzija 235/55 R17

VRLO PREPORUČLJIVO

Michelin Primacy 4

+ ukupno najbolje ocijenjena guma, dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, najdulji radni vijek

Bridgestone Turanza T005

+ dobra na suhom i mokrom, vrlo dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

Maxxis Premitra 5

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

Pirelli Cinturato P7

+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva

PREPORUČUJE SE

Hankook Ventus Prime 3

+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Semperit Speed-Life 2 SUV

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Yokohama BluEarth RV-02

+ dobar radni vijek

– tek zadovoljava na suhom i mokrom, najbučnija guma na testu (smanjenje ukupne ocjene)

Continental Eco Contact 6

+ dobra na suhom, vrlo dobra kod potrošnje goriva (i najbolja na testu), vrlo dobar radnivijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Esa+Tecar Spirit Pro

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Kumho Ecsta HS51

+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek (ali najgori na testu)

– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Kleber Dynaxer HP 3

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

NE PREPORUČUJE SE

Laufenn S-Fit EQ

+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek

– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Preneseno iz Revijahak.hr

Autoportal No.1


Komentari

loading...