Toyota 2.0 D-4D (2006. – 2013.): izvrstan japanski dizelaš, ne i bezgrešan…

Toyota 1AD-FTV, oznaka je jednog od najizdržljivijih dizelaša na tržištu, koji je sa 116, odnosno 126 KS iz obujma 1998 ccm bio razmjerno malo opterećen, a kvalitetno izveden…

Ako kupujete dizelske modele Toyota, Avensis, Corolla Verso i Verso, Auris, RAV4) starijih godišta, možete za malo novca doći do izdržljivog i pouzdanog dizelaša, jasno, ako je dobro održavan i normalno vožen.

Taj je motor, solidne izvedbe (blok od sivog lijeva), uz kvadratni omjer provrta i hoda (86 x 86), pružao iznimnu trajnost i pouzdanost, što se ipak manje može navesti za visokoturažne benzince 1.6 i 1.8.

Stariji benzinci imaju problema s varijatorom faze ventila, faznim lancem (za pogon bregastih vratila), upravljačkom elektronikom i brtvilom glave, a dizelaši pate jedino od problema sa zamašnjakom podijeljene mase.

Tako se priča, no analizirali smo i službene biltene te saznali da je taj izvrsni japanski dizelaš imao i problema. Stoga, ako razmišljate kupiti desetak godina stare modele Toyota (čak i starije!), s dizelašem 2.0 D-4D, proučite sljedeće:

PROBLEM
Motor teško pali i loše radi u praznom hodu
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver računala motora (ECM).

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi u prinudnom programu. Kod greške: P0400.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver računala motora (ECM).

PROBLEM
Motor povremeno gubi snagu pri ubrzanju i trza.
UZROK
Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) ne radi ispravno.
POPRAVAK
Provjerite filtar za zrak te ga zamijenite ako je potrebno. Provjerite davač protoka mase zraka (MAF), zamijenite ako je potrebno. Očistite ventil za povrat ispušnih plinova (EGR) i pripadajuće dijelove. Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Miris dizela u kabini. Kod greške: P0093.
UZROK
Propuštanje u visokotlačnoj pumpi goriva.
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na visokotlačnoj pumpi goriva. Ako je prije 02/2010 (01M 02700), zamijenite visokotlačnu pumpu goriva modificiranom verzijom.

PROBLEM
Pregrijavanje motora. Gubitak rashladnog sredstva.
UZROK
Neispravno brtvilo glave cilindra.
POPRAVAK
Provjerite je li površina glave cilindra iskrivljena. Maksimalna tolerancija: 0,05 mm. Stavite modificirano brtvilo glave cilindra.

PROBLEM
Motor teško pali ili ne može upaliti. Memoriji grešaka računala motora (ECM) ne može se pristupiti pomoću dijagnostičke opreme.
UZROK
Neispravan davač tlaka u vodu goriva (FRP)
POPRAVAK
Ugradite modificirani vod goriva s davačem tlaka na vodu goriva (FRP).

PROBLEM
Povremena nemogućnost startanja kada se prekidač paljenja prebrzo prebacuje iz položaja off u start. Sporo paljenje kad je motor zagrijan.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu pronađene greške: ugradite modificirano računalo motora (ECM).

PROBLEM
Hladan motor teško pali. Kodovi grešaka: P0380, C1201.
UZROK
Neispravni grijači. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Ugradite nove grijače 19850-27010. Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu pronađene greške: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Nagli gubitak snage pri ubrzanju. Kod greške:78 (2), 78 (8), P0627.
UZROK
Neispravan ventil kontrole protoka goriva.
POPRAVAK
Stavite modificirani ventil kontrole protoka goriva 04221-27011 1.

PROBLEM
Škripanje iz prostora motora.
UZROK
Istrošen pomoćni pogonski remen. Neispravan zatezač pomoćnog pogonskog remena. Pumpa servo upravljača neispravna. Remenica PAS pumpe neispravna. Kompresor klima-uređaja neispravan.
POPRAVAK
Provjerite komponente te ih po potrebi izmijenite

PROBLEM
buka iz visokotlačne pumpe za gorivo kada je temperatura vanjskog zraka ispod 5°C, a broj okretaja 2000/min.
UZROK
Neispravan regulator tlaka goriva.
POPRAVAK
Ugradite modificirani regulator tlaka goriva.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške: P2002. Motor radi u prinudnom programu
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM). Blokirana vakuumska cijev davača tlaka filtra čestica čađe (DPF). Blokiran filtar čađe (DPF).
POPRAVAK
Provjerite jesu li sve cijevi za vakuum davača tlaka DPF ispravno postavljene i je li propušta. Provjerite rad i stanje DPF. Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške: P1386.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM). Blokirana brizgaljka aditiva za gorivo.
POPRAVAK
Zamijenite brizgaljku aditiva za gorivo. Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.

PROBLEM
Škripanje iz prostora motora.
UZROK
Istrošen pomoćni pogonski remen. Neispravan zatezač remena. Neispravna pumpa servo upravljača. Neispravna remenica PAS pumpe. Kompresor klima-uređaja neispravan.
POPRAVAK
Provjerite komponente te ih po potrebi zamijenite

PROBLEM
Gubitak snage.Zviždanje iz prostora motora.
UZROK
Slomljena donja cijev hladnjaka tlačenog zraka turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Ugradite modificiranu donju cijev hladnjaka tlačenog zraka turbopunjača (TC).

PROBLEM
Nagli gubitak snage pri ubrzanju. Zviždanje iz motora.
UZROK
Sigurnosne stezaljke ne drže dovoljno cijevi međuhladnjaka turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Zamijenite cijevi međuhladnjaka turbopunjača (TC) i stezaljke.

PROBLEM
Zvuk fućkanja iz prostora motora na otprilike 2000/min kada je motor hladan i pri nižoj brzini.
UZROK
Neodgovarajući filtra za gorivo.
POPRAVAK
Ugradite modificirani filtar goriva i nosač filtra za gorivo.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Pogledajte kako se mijenja filtar goriva:


Komentari

loading...