Podmazivanje je iznimno važno za učinkovitost, pouzdanost i trajnost svih motora, posebice motors s direktnim ubrizgavanjem, za koje treba koristiti visokokvalitetna sintetična moroena ulja…
Dok je za većinu usisnih (atmosferskih) benzinaca, a riječ je o motorima starijih automobila na cestama, kojih ima oko 40 posto na našim cestama mogu koristiti polusintetično motorno ulje 10W-40, u suvremenim motorima s direktnim ubrizgavanjem treba koristiti potpuno sintetično motorno ulje, koje se poznaje po donjoj granici viskoznomotorima s turbopunjačem treba koristiti isključivo potpuno sintetično, poput premium motornog ulja, koja se prepoznaju po donjoj granici viskoznosti 0W i 5W.
Naime, turbopunjač dizelskog motora, ako se forsirano vozi, zagrijava se iznad 900°C, a kod benzinskog i iznad 950°C, što je temperatura crvenog usijanja. Kako kroz njega cirkulira motorno ulje, radi podmazivanja i hlađenja, važna je otpornost na visoke temperature, koja je znatno veća kod potpuno sintetičnih nego kod polusintetičnih, a posebice mineralnih ulja. Međutim, ni najbolje motorno ulje ne može zaštititi turbo motor od neodgovornih vozača.
Turbopunjač se vrti i brže od 250.000/min te se motor nikako ne smije turirati odmah nakon hladnog starta. Kvaliteta motornog ulja pokazuje se brzinom uspostave učinkovitog podmazivanja i u tome motorna ulja Valvoline postižu najbolje rezultate. Ali ni ona ne mogu u prvim sekundama rada potpuno hladnog motora uspostaviti potrebnu razinu podmazivanja za visoke brzine vrtnje turbopunjača. Zbog toga se turbodizelski motor, nakon hladnog starta i prvih nekoliko minuta vožnje, ne smije turirati, odnosno vrtjeti brže od 2000/min, a turbobenzinski iznad 2500/min.
Potom, kako se motor zagrijava, okretaji se mogu postupno povećavati. Još je gore ako se turbomotor, nakon velikog opterećenja, naglo ugasi. Motorno ulje tada trenutačno prestaje cirkulirati i ostaje zarobljeno u užarenom turbopunjaču. U tim ekstremnim uvjetima i najkvalitetnije motorno ulje može izgorjeti (karbonizirati) te blokirati uljne kanale. Time se otažava naknadno podmazivanje. Budući da motorno ulje služi i za hlađenje, naglim gašenjem motora nastaje toplinski šok u turbopunjaču, zbog kojeg se mogu deformirati i oštetiti vratilo i ležajevi.
Stoga je u posljednjoj fazi dulje vožnje preporučljivo postupno smanjivati okretaje i opterećenje motora, a nakon zaustavljanja pustiti da radi nekoliko minuta u praznom hodu i tek ga potom ugasiti.