Ulje u ekspanzijskoj posudi sustava za hlađenje – problem u glavi motora!

Došlo je do miješanja motornog ulja i rashladne tekućine, a problem je u oštećenju brtve ili pucanju glave motora. To se najčešće događa uslijed pregrijavanja

SIMPTOMI

U Volkswagen Passatu 1.6 iz 2003., sa 192.000 km, u kompenzacijskoj posudi sustava za hlađenje je tamni masni talog. Motor i dalje vuče normalno, ali pri naglijem dodavanju gasa iz ispuha malo crno zadimi. Potrošnja ulja je oko pola litre na tisuću kilometara, a benzina oko deset litara.

DIJAGNOZA

Došlo je do miješanja motornog ulja i rashladne tekućine, a problem je u oštećenju brtve ili pucanju glave motora. To se najčešće događa uslijed pregrijavanja (vjerojatno se dogodilo ljeti, a posljedice su se javile sada).

Taj motor, koji se ugrađivao u dvadesetak modela koncerna Volkswagen (Volkswagen Golf i Passat, Audi A3 i A4, Škoda Octavia, Seat Leon…) jedan je od najpouzdanijih i najtrajnijih benzinaca koje su imali.

Jednostavne je i izdržljive konstrukcije (jedno bregasto vratilo, osam ventila), dobro vuče, ali mu potrošnja nije vrlina. Jedini osjetljivi sklop je termostat i njegova je neispravnost vjerojatno dovela do pregrijavanja motora i oštećenja. Potrebno je skinuti glavu i vidjeti što je problem.

Ako je otkazala brtva, potrebno je izmijeniti, a pritom doraditi dosjede. Ako je došlo do oštećenja glave, preporučljivije je kupiti dobru rabljenu, nego popravljati (zavarivati) oštećenu.


Komentari

loading...