DOKTORE, POMOZITE

Volkswagen Golf 1.6 TDI (2010.): motor zagrijan gubi snagu, u leru se gasi

Volkswagen Golf 1.6 TDI ima kvalitetan motor, a simptomi ukazuju na probleme u sustavu ubrizgavanja, na što utječe prevelika kilometraža i loše održavanje…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.6 TDI, 105 KS, 2010., 203.000 km. Vuče dobro, ali kad se treba zaustaviti, ponekad se ugasi. Povremeno gubi snagu u vožnji, češće kad je zagrijan.

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Golf 1.6 TDI ima kvalitetan motor, a simptomi ukazuju na probleme u sustavu ubrizgavanja, na što utječe prevelika kilometraža i loše održavanje…
Tri su moguća problema.

Prvi je u brizgaljkama, koje možda propuštaju gorivo (potrebno je provjeriti povratni vod) ili ne ubrizgavaju potrebnu količinu. Drugi u visokotlačnoj pumpi goriva common-rail sustava te treba provjeriti tlak goriva u praznom hodu, koji treba biti 300 bara. Pomoglo bi korištenje aditiva Datacol, koji će pročistiti brizgaljke i stabilizirati im rad.

Treći je u mjeraču protoka zraka, koji možda povremeno blokira. Otiđite u specijalizirani servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje, a dobro bi bilo pregledati i servisirati turbopunjač. Svakako treba izmjeriti i tlakove kompresije hladnog motora, jer se po tome može procijeniti stupanj dotrajalosti motora. Ako su tlakovi neravnomjerni i niži od 30 bara to je potrebno riješiti, jer motor inače ne može dobro raditi.

Naime, za pravilno i potpuno izgaranje za svaki gram goriva potrebno je osigurati 14,5 grama zraka. Mjerač protoka zraka mjeri masu usisanog zraka, šalje informaciju u upravljački modul motora (ECU), koji od senzora u zajedničkom vodu (common-railu) dobiva i informaciju o tlaku goriva te od senzora u bloku o temperaturi motora. Na osnovu tih informacija određuje intervale otvorenosti brizgaljki. Ispravna brizgaljka, u trenutku otvorenosti treba nesmetano propuštati gorivo, a kad je zatvorena, treba potpuno brtviti.

Neispravne brizgaljke najčešće propuštaju gorivo, kad bi trebale brtviti, i tada se u motor ubrizgava gorivo na koje ECU ne računa te nastaju problemi – neispravan rad brizgaljki ina za posljedicu neispravan rad motora, loše paljenje, ispuh čađe koja se nakuplja u komori za izgaranje i turbopunjaču, pad snage i gašenje motora…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin