Volkswagen Golf 1.6 TDI (2011.): pri kočenju čuje se struganje iz prednjih kočnica…

Volkswagen Golf 1.6 TDI ima dobro dimenzioniran i kvalitetan kočni mehanizam, a problem može biti ugradnji nekvalitetnih zamjenskih dijelova i agresivnoj vožnji…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.6 TDI, ‘šestica’, 2011., 204.000 km, na 150.000 km izmijenjeni diskovi, i disk pločice, a na 200.000 ponovno su izmijenjene disk pločice. Sada se pri kočenju čuje struganje, posebno nakon posljednje javlja se struganje iz prednjih kočnica (valjda disk pločica o diskove). Pritom ne osjećam nikakvu nepravilnost u kočenju. Je li to štetno?

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Golf 1.6 TDI ima dobro dimenzioniran i kvalitetan kočni mehanizam, a problem može biti ugradnji nekvalitetnih zamjenskih dijelova i agresivnoj vožnji. Inače, zvuk struganja disk pločica nije opasan, jer pri kočenju stružu po disku (stvaraju kočni moment, osnovu kočenja).

Problem je ako je previše intenzivan, a najčešće ako su disk pločice neodgovarajuće kvalitete, ako su diskovi nepravilno istrošeni ili iskrivljeni i ako su se istrošile disk pločice, pa struže metal o metal. Važno je pri servisu disk kočnica ugraditi originalne diskove i disk pločice, a pri izmjeni disk pločica, ako diskovi nisu previše istrošeni, preporučljivo je tokariti diskove.

Time se osigurava pravilno nalijeganje novih disk pločica, te osigurava njihova trajnost i učinkovitost kočenja. Također treba svake tri godine u ekstremnim slučajevima i prije, izmijeniti tekućinu hidrauličkog sustava kočnica, a ne čekati da zbog toga ne prođete tehnički pregled.

No, najvažnije je voziti umjereno, čim više koristiti kočenje motorom, držati dovoljan razmak od vozila ispred, kako bi se smanjila potreba intenzivnog kočenja, ne zalijetati se prema semaforu sa zelenim svjetlom, pa nakon uključivanja žutog naglo kočiti.

Umjerena vožnja smanjuje potrošnju goriva, povećava sigurnost vožnje te smanjuje trošenje/habanje svih vitalnih dijelova automobila, posebice kočnica…

Komentari