DOKTORE, POMOZITE

Volkswagen Golf 1.6 TDI (2011.): ne povećava okretaje preko 3700/min i signalizira kvar

Volkswagen Golf 1.6 TDI starije izvedbe može imati krilca statora turbopunjača blokirana zbog čađe izazivaju povećanje tlaka prednabijanja i prelazak u ‘safe mode’

DOKTORE POMOZITE

Vozim Volkswagen Golf 1.6 TDI iz 2011. s 220.000 km. Već nekoliko puta mi se na u vožnji kontrolnoj ploči pali i svijetli žuta lampica grijača, ograniči mi se broj okretaja i piše da se što prije javim u servis. Nakon što zaustavim automobil, izvadim ključ i opet ga upalim, problema više nema.

U servisu su mi rekli da je vidljivo što se desilo na kompjutoru ali da pregledom nisu registrirali nikakav problem. Radi li se o nekom kontaktu ili slično,zaista ne znam, ali volio bih riješiti problem prije nego se situacija zakomplicira, a i nije baš ugodno voziti i čekati kada će se lampica opet upaliti.

DOKTORE POMOZITE

Ovo su poznati simptomi kod starijih modela Volkswagen Golf 1.6 TDI, kad upravljačka elektronika uključuje motor u prinudni pogon (‘safe mode’) i pali signalnu lampicu. Problem je u začađenju turbopunjača, odnosno statorske lopatice ostale su blokirane u položaju za puno opterećenja, a kratkotrajno se rješava gašenjem motora i ponovnim paljenjem.

Zbog toga motor radi dobro samo na nižim okretajima, a na visokim dolazi do aerodinamičkog zagušenja u turbopunjaču i, povremeno, nekontroliranog porasta tlaka. Kad senzor tlaka iza kompresorskog kola zabilježi maksimalno dozvoljeni tlak prednabijanja od 1,2 bara, upravljačka elektronika prebacuje na rad s minimalnom snagom, kako bi vitalne dijelove motora zaštitila od preopterećenja i oštećenja vitalnih dijelova.

Potrebno je servisirati turbopunjač – rastaviti ga, očistiti, izmijeniti brtvila, ležajeve i ventile te ga temeljito balansirati. Prije sastavljanja treba izmjeriti ravnost vratila i ako je izvan tolerantnog područja treba ga izmijeniti.

Balansiranje se, po pravilima struke, provodi u dva koraka (loši mehaničari rade samo jedan). U prvom se koraku balansira sami rotor (turbinsko i kompresorsko kolo s vratilom), a u drugom cijeli turbopunjač. Radi se o vrlo kvalitetnom motoru te bi nakon temeljitog servisa sve trebalo biti u redu.

AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo