Volkswagen Golf 1.9 SDI (1999.): je li moguće ugraditi turbopunjač da dobijem 1.9 TDI?

Volkswagen Golf 1.9 SDI je pouzdan i izdržljiv, pa nije preporučljivo to poremetiti. Turbopunjač je moguće naknadno ugraditi, ali je to zahtjevno i neisplativo, a smanjili biste i vijek motora…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.9 SDI, 1999., 315.000 km, zadovoljan sam, ali bih želio više snage. Može li se ugraditi turbopunjač? Koja bi bila cijena i posljedice, posebice na trajnost?

ODGOVOR DOKTORA

Teoretski to je moguće, ali nije preporučljivo, iz više razloga. Uz turbopunjač, trebalo bi ugraditi i hladnjak stlačenog zraka (intercooler), doraditi usis i ispuh te reprogramirati upravljačku elektroniku. Ukupni troškovi bili bi veći od 15.000 kn, što vam se,  zbog starosti automobila, ne isplati.

Istodobno bi se bitno skratio vijek motora, jer je turbodizelaš s direktnim ubrizgavanjem 1.9 TDI, kakvog biste navedenim doradama željeli dobiti, temeljito ojačan. Posebice na kritičnim mjestima (klipovi, ležaji, ventili…) te je prilagođen većem toplinskom i mehaničkom opterećenju koje izaziva prednabijanje.

Savjetujemo vam kvalitetan servis, nakon čega će motor bolje vući i manje trošiti. Volkswagenov turbodizelski motor 1.9 SDI, s direktnim ubrizgavanjem, ali bez turbopunjača, ugrađivao se u Volkswagen Golf IV, od 1997. do 2003., a u Volkswagen Golf V ugrađivao se 2.0 SDI.

Inače, pri kupnji 20 godina starog automobila 1.9 SDI svakako je bolja opcija od 1.9 TDI. To je kratica od Saug Diesel, dakle radi se o dizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem, ali s klasičnim, atmosferskim usisavanjem. Takvi motori znaju prijeći i milijun kilometara.

Naime, iz istih 1896 ccm SDI razvija 68 KS, a TDI 90, 110 ili 130 KS (ovisno o izvedbi). Zbog toga je kod rabljenih primjeraka znatno veći rizik skupog kvara.

Komentari