Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002.) dobro vuče, ali se gasi u vožnji

Volkswagen Golf 1.9 SDI: problem je vjerojatno u regulatoru količine i tlaka goriva (Stellwerk) visokotlačne pumpe Bosch EDC (Electronic Diesel Control), jedinom osjetljivom sklopu tog ‘neuništivog’ motora…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.9 SDI, 2002, 231.000 km. Još uvijek dobro vuče, dobro pali i normalno radi u leru. Ali, prije nekoliko mjeseci motor se počeo iznenada gasiti pri usporavanju i puštanju gasa. Nakon paljenja sve bi bilo u redu. U početku to se događalo povremeno, a potom sve češće…

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Golf 1.9 SDI ima, može se to prilično točno potvrditi, jedan od najizdržljivijih motora na tržištu, koji uz normalno održavanje i vožnju bez problema prelazi 500.000 km, a bilo je slučajeva i s milijun, bez generalke. Problem je najvjerojatnije u visokotlačnoj pumpi goriva Bosch EDC (Electronic Diesel Control), odnosno greški u elektroničkom uređaju za podešavanje količine i tlaka goriva (EDC).

Dolazi do habanja mehanizma (Stellwerk), karakterističnog za visokotlačne razvodne pumpe goriva, koja su se koristila prije sustava PDE (pumpa-brizgaljka). Uzrok je povezan i s kvalitetom goriva (taj s mehanizam, kao i cijela pumpa podmazuje upravo tim gorivom) i vjerojatno ste u proteklih 18 godina koristili i nekvalitetno gorivo, a problemi se akumuliraju i mogu pokazati nakon niza godina…

Predlažemo vam odlazak u kvalitetan servis za dizelske motore. Postoji mogućnost popravka (ovisno o stupnju oštećenja), odnosno ugradnja stručno reparirane pumpu, koja je znatno jeftinija, a slične kvalitete kao nova. Istodobno je preporučljivo servisirati brizgaljke te izmijeniti zupčasti remen, s napinjačem, pratećim valjcima i pumpom rashladne tekućine.

Naime, jedanput skinuti zupčasti remen (što je nužno u slučaju reparacije) ne smije se više vraćati u motor.


Komentari

loading...