DOKTORE POMOZITE

Volkswagen Golf 1.9 TD (1993. – 1995.), dizelska Trojka, imao je OVU konstrukcijsku grešku

Volkswagen Golf 1.9 TD: na spoju pogonske remenice zupčastog remena i koljenastog vratila, zbog premale širine i prevelikog uspona konusnog spoja, s vremenom može doći do njegovog otpuštanja…

PITANJE ČITATEVLJA

Volkswagen Golf 1.9.TD,  75 KS, 1994., 380.000 km. D osad nisam imao većih problema s njim ali mi u zadnje vrijeme potrošnja ulja se povećava. Inače koristim sintetično motorno ulje 5W-40. Zbog potrošnje ulja razmišljam da umjesto mijenjanja ulja na 8000 km prijeđem na jeftinije mineralno ulje (15W 40), a mijenjao bi ga na 4000 km. Čini mi se da bi ova gustoća ulja i te kako bila zadovoljavajuća…

ODGOVOR DOKTORA

Mineralno ulje (15W 40) nije preporučljivo za turbodizelske motore, zbog nedovoljne toplinske otpornosti (u turbopunjaču temperatura može porasti i preko 900°C. Preporučujemo vam bilo koje sintetično ulje za dizelske motore (5W-40). Volkswagen Golf 1.9 TD je imao konstrukcijsku grešku motora na spoju pogonske remenice zupčastog remena i koljenastog vratila.

Zbog premale širine i prevelikog uspona konusnog spoja s vremenom može doći do njegovog otpuštanja. Tada se znatno poveća dinamičko (pulsirajuće) opterećenje vijka koji drži remenicu i on brzo puca. Nakon toga se sudare klipovi i ventili te nastaje veliko oštećenje motora.

Savjetujemo vam preventivnu izmjenu vijka pogonske remenice, a tada izmijenite i zupčasti remen s napinjačem i vodilicom te pumpu rashladne tekućine. Navedeni je problem bio samo na motorima 1.9 TD/75 KS, od 1993. do 1995.

Autor

Preporučeni sadržaj