Volkswagen Golf 1.9 TDI (2009.): motor lupa u leru i pri nižim okretajima

Volkswagen Golf 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv motor, a problem je u hidrauličkim podizačima ventila, koji kod svih temperatura motora, koje izazivaju različita rastezanja dijelova razvodnog mehanizma…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.9 TDI, 90 KS, 2008., s prijeđenih 224.000 km. U posljednjih nekoliko mjeseci iz motora se čuje metalno lupkanje, više kad je motor hladan/nezagrijan.

ODGOVOR DOKTORA

Problem je u hidrauličkim podizačima ventila, koji kod svih temperatura motora, koje izazivaju različita rastezanja dijelova razvodnog mehanizma, osiguravaju kontakt bregastog vratila i poluklackalica (bez zazora).

U slučaju njihovih oštećenja nastaje zazor, koji izaziva lupkanje i štetno dinamičko opterećenje. Uzrok može biti greška u izradi podizača, vožnja s manjkom ulja i/ili korištenje neodgovarajućeg ulja.

U turbodizelašima Volkswagen 1.9 TDI, koncepcije PDE (pumpa-brizgaljka), koji su se proizvodili do 2009., treba koristiti 100 posto sintetično motorno ulje, viskoznosti 15W 40 i specifikacije 505.01.

U protivnom povećava se trošenje visoko opterećenih kontakata bregastog vratila i aktuatora pumpnih elemenata.


Komentari

loading...