SAVJET PRI KUPNJI RABLJENOG

Volkswagen Golf 1.9 TDI ili 1.6 TDI, koji je turbodizelaš bolji?

Krajem 2008. Volkswagen Golf 6 dobiva 1.6 TDI sa 16-ventila i ubrizgavanjem common-rail te 90 i 105 KS… umjesto jednako snažnog 1.9 TDI s 8 ventila i ubrizgavanjem pumpa-brizgaljka

Najbrojniji turbodizelski motor novijeg doba, Volkswagen 1.6 TDI (u modelima Volkswagen, Audi, Škoda i Seat) mehanički je izveden iz slavnog 1.9 TDI, koji ima provrt 79,5 mm, a hod 95,5 mm. Ima isti provrt kao 1.9 TDI, a hod mu je smanjen na 80,5 mm, što znači manje inercijske sile, manje vibracije i općenito manje dinamičko opterećenje.

Prva je bitna razlika je u razvodnom mehanizmu – 1.9 TDI je s jednim bregastim vratilom, SOHC i 8 ventila, a 1.6 TDI s dva, DOHC i 16 ventila. Druga je u sustavu direktnog dizelskog ubrizgavanja. Turbodizelaš 1.9 TDI ima ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka (PDE), a 1.6 TDI common-rail (CR). Koji je bolji? Oba su izvrsna, 1.9 TDI je u starijim, dakle i jeftinijim primjercima, a 1.6 TDI u mlađim i skupljim.

Koji je preporučljiviji? Pravilo je da nema pravila – 1.9 TDI je stariji, ali ima primjeraka koji su prešli i milijun kilometara i još voze. Treba, dakle, izabrati primjerak koji je u boljem stanju, nakon detaljnog pregleda, počevši s mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.

Autor