DOKTORE, POMOZITE

Volkswagen Passat 1.6 (2005.): je li isplativiji od 1.9 TDI?

Volkswagen Passat 1.6 je dobra kupnja jer je MPI-SOHC benzinac jedan od najboljih Volkswagenovih benzinaca ikada, a možete očekivati dvostruko manju kilometražu od 1.9 TDI

As Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila

Volkswagen Passat 1.6 je solidan s izuzetkom prednjih kuglastih zglobova, limarija je vrhunska, atmosferski benzinski 2-ventilac (razmjerno) dobro vuče, pouzdan je i trajan, ali troši 10 litara…

PITANJE ČITATELJA

Planiram kupiti Volkswagen Passat B5.5, pa me zanima je li isplativiji benzinac 1.6 ili turbodizelaš 1.9 TDI. Koje su im vrline i mane? Može li se u benzinski motor ugraditi plinska instalacija? Marko S.

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Passat B5.5 vrlo je kvalitetan automobil, koji se proizvodio od 2000. do 2005. Vaš je izbor dobar, jer su turbodizelaši iz toga doba često dotrajali. toplinski i mehanički znatno više opterećeni, te ih u pravilu voze osobe koje prelaze puno kilometara, lako je naletjeti na istrošen model i s vraćenom kilometražom.

Rizik je znatno veći nego kod kupnje nešto rastrošnijeg benzinca 1.6. Kupnja modela iz posljednje godine proizvodnje je preporučljiva, jer su takvi primjerci u pravilu najkvalitetniji i najpouzdaniji (riješene su sve mane).

Osnovni benzinski motor 1.6 iz 1595 ccm razvija 148 Nm pri 3800/min i 102 KS pri 5600/min. Neočekivano dobro vuče u razmjerno teškoj limuzini. Ali, zbog kraćeg prijenosa i nedostatka šestog stupnja mjenjača, nešto je bučniji na autocesti i prosjek potrošnje benzina teško je spustiti ispod 10 litara na 100 km.

Jednostavne je i izdržljive konstrukcije, s jednim bregastim vratilom i osam ventila, a jedini osjetljivi sklop je termostat (izrađen je od plastike). U pravilu odlazi nakon 100.000 do 150.000 km. Isplativost povećava 20 posto niža cijena benzina od dizela.

Benzinski motor 1.6, zbog dva ventila po cilindru, izvrsno je prilagođen za napajanje plinom (LPG), ali treba kupiti opremu s izravnim ubrizgavanje. Volkswagen Passat B5.5, kao i Audi A4 te generacije, ima osjetljive prednje kuglaste zglobove, koji teško izdrže više od 100.000 km.

Autor