Volkswagen Passat (B5.5) pokreće se kvalitetnim i vrlo izdržljivim turbodizelašem 1.9 TDI (nerijetki prelaze više od 500.000 km), no opravdan ste zabrinuti – nekontroliran porast snage može uništiti motor koji je dosta prešao…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.9 TDI, 100 KS, 2004., 280.000 km, kupljen rabljen 2015. bio tuniran I vraćene su standardne postavke elektronike. Problem je što imam osjećaj kao da je motor odnedavno pojačan na 120 KS. Inače sve je bez greške, nedavno sam mijenjao set zupčastog remena I čistio turbopunjač

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Passat 1.9 TDI, serije B5.5, opremljen je kvalitetnim i vrlo izdržljivim turbodizelašem 1.9 TDI (nerijetki prelaze više od 500.000 km), s ubrizgavanjem pumpa-brizgaljka, no opravdan ste zabrinuti – nekontroliran porast snage može oštetiti motor, jer prekomjerna snaga može uništiti motor koji je dosta prešao.

Uzrok je vjerojatno u nekontroliranom porastu tlaka prednabijanja, zbog začađenog i/ili blokiranog ‘waste-gate’ ventila. Ugrađen je u ispušnu cijevi ispred turbine, a ima sličnu funkciju kao brana oteretnog kanala kod nailaska bujice.

Zadužen je za ograničavanje tlaka prednabijanja, kako bi se spriječilo toplinsko i mehaničko prednabijanje motora. Kad tlak iza kompresora prijeđe graničnu vrijednost (u konkretnom motoru 1,4 bara), ventil se otvara i propušta dio ispušnih plinova (koji pokreću turbinu) mimo turbine izravno u ispušnu cijev.

Time se ograničava brzina vrtnje turbopunjača, odnosno tlak prednabijanja Upravo podizanjem tog tlaka lako se frizira se turbodizelski motor (ugradnjom ‘superčipa’), što je štetno. Dakle, hitno u specijalizirani servis za dizelske motore.