Volkswagen Passat 1.9 TDI (2005.): manjak tekućine za hlađenje, velika šteta za motor

Volkswagen Passat 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv dizelski motor, a rashladna tekućina vjerojatno se gubi na toplom vodu, od termostata prema hladnjaku, pa brzo isparava, pa zbog toga možete imati problema ljeti i zimi…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.9 TDI, 2005., 288.000 km Problem je u tome što na tisuću kilometara potroši više od litre rashladne tekućine (redovito dolijevam u plastičnu posudu), a to se nigdje ne uočava…

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Passat 1.9 TDI, serije B5.5, ima kvalitetan i izdržljiv dizelski motor, a rashladna se tekućina vjerojatno gubi na toplom vodu, od termostata prema hladnjaku, pa brzo isparava te se to potom ne primjećuje. No to je opasno za motor, jer je ostanak bez rashladne tekućine jednako opasan kao da je izgubio ulje.

Također, dolijevanjem vode povisuje se temperature smrzavanja, što može biti tijekom zime, a ako ne dolijete tekućinu motor će se pregrijati i uništiti čak i pri niskim temperaturama. Zbog toga bez odgode otiđite u servis, pazeći da i za taj put dolijete rashladnu tekućinu (na put do servisa možete doliti vodu.

Kod automobila s više od 15 godina i više od 200.000 km preporučljivo je izmijeniti i hladnjak, jer mu se s vremenom smanjuje učinkovitost (naslage, korozija…), što smanjuje učinkovitost hlađenja motora i povećava rizik pregrijavanja, koje povećava habanje i može izazvati otkaz motora.

Komentari