Volkswagen Passat B5 (1996. – 2000.): nema isplativije limuzine (i karavana) za 15.000 kn

Volkswagen Passat vam mogu ukrasti, modeli do 2005. imaju problema s kuglastim zglobovima, usisni benzinac 1.6 ima osjetljiv termostat i puno troši, kod dizelaša 1.9 TDI sumnjivi su dvomaseni zamašnjak i mjerač protoka zraka…

U ostalome to je iznimno kvalitetan i pouzdan automobil, koji dobro zadržava cijenu i isplati ga se kupiti čak i ako je stariji od dvadeset godina. Riječ je o Volkswagen Passatu pete generacije (B5), koji je predstavljen 1996. na koncepciji prvog Audija A6 (C4).

Prvo i osnovno, limarija je izvrsna, solidna i otporna koroziji te i kod modela u trećem desetljeću ‘života’ problema može biti samo ako je model kojeg kupujete bio slupan, pa loše popravljen. Zbog toga je bolji model s osnovnom bojim, makar i sa sitnim oštećenjima, ogrebotinama, nego svježe obojen.

Za razliku od prethodnog Passata (B4) s poprečno ugrađenim motorom (po koncepciji Golfa 3), dobio je ‘gospodsku’ koncepciju s motorom sprijeda uzdužno. Time je poboljšao vozna svojstva, ali je dobio neugodne probleme kuglastih zglobova dvostrukih poprečnih ramena prednjeg ovjesa, kojeg je Passat preuzeo od Audija A4 i A6

No kod kupnje takvog rabljenog dizelaša treba biti oprezan, jer zbog njegovih dobrih svojstava i niske potrošnje, aktualni ga vlasnici rijetko prodaju prije nego se približe skupi kvarovi. Ali, iskustva su pokazala da i primjerci s više od 300.000 prijeđenih kilometara (realnih), ako su barem korektno održavani, dobro drže, bez problema mogu služiti još godinama, a dostupni su već za 15.000 do 20.000 km.

Čvrstoj dizelskoj limuzini treba provjeriti motor i prijenos, a ako je redovito održavana, isplativa je bez obzira na prijeđene kilometre. Kao i kod ostalih modela iz Wolfsburga, izvrsna je limarija važna vrlina. Volkswagen Passat B5 je napravljen vrlo solidno, a sve počiva na čvrstoj i izdržljivoj strukturi karoserije, koja obećava dugovječnost i pouzdanost.

Solidnost mehanične izvedbe najbolje se vidi kod starijih modela, koji dugo zadržavaju kompaktnost i preciznost svih bitnih sklopova. Ipak, Passat B5 nije bio rekorder pouzdanosti, čak ni blizu vrhu. Prema statistikama njemačkog TÜV-a iz 2005., među vozilima starim 7-8 godina, po pouzdanosti, bio je na  56. mjestu od 121 modela. Među 6-7 godišnjacima na 50. mjestu od 107., a među 8-9 godišnjacima na 32. od 87 modela.

Treba razlučiti solidnost i pouzdanost – Volkswagen Passat B5 je, naime, solidniji od Mazde 626 i Toyote Avensis (uvedene 1998.) svoje generacije, ali je manje pouzdan. Turbodizelaš 1.9 TDI je od 1996. do 1999. bio dostupan s 90 KS, s klasičnim turbopunjačem, i sa 110 KS, s VTG turbopunjačem, u obje verzije SOHC (s jednim bregastim vratilom i osam ventila).

Ova je serija zanimljiva, jer su s njom 1999. uvedene važne promjene u koncepciji – direktno ubrizgavanje po sustavu ‘pumpa-brizgaljka’ (PDE), kojim je snaga legendarnog turbodizelaša 1.9 TDI najprije povećana na 116 KS, potom i na 130 KS, a bila je dostupna i sa 100 KS.

Premda će netko pomisliti kako je 1.9 TDI s 90 KS preslab, u stvarnosti je sasvim dovoljno. Taj motor, izvorni 1.9 TDI, s visokotlačnom razvodnom pumpom Bosch, s osam ventila po cilindru, više je nego dovoljan, a iznimno je pouzdan i trajan. Zapravo najpreporučljiviji i to je jedan od najboljih, ‘najpogođenijih’ dizelaša ikada napravljenih.

Problema ima samo, kako smo već naveli, s mjeračem protoka zraka i dvomasenim zamašnjakom. Prilikom kupnje posebno treba provjeriti stanje motora. Teško paljenje i nemiran rad u leru, odnosno trešnje kod izmjene stupnjeva i dodavanja gasa, loš su znak. Pomaže, o tome smo stoput pisali, ali u ovom je slučaju zbilja preporučljivo, mjerenje kompresije hladnog motora.

Vrijedi to i za istrošene diskove. Dakle, temeljito provjerite stanje i istrošenost diskova i disk pločica. Ako su jako pohabani, to ukazuje na veliku kilometražu, loše održavanje i agresivnu vožnju. To je uvijek loš simptom. Taj pregled se kod Passata B5 obvezno, na dizalici obavlja ‘u paketu’ s pregledom prednjeg ovjesa s dvostrukim poprečnim ramenima i dva para (osjetljivih) kuglastih zglobova te dva veća i dva manja gumena oslonca (‘selena’).

Volkswagen Passat dobro drži cijenu, pogotovo dizelski, te se na njemu puno ne gubi. No, po povoljnoj cijeni, nije loše kupiti ni atmosferskog MPI benzinca 1.6, također razmjerno jednostavne i pouzdane SOHC izvedbe s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Vrlo je pouzdan i izdržljiv, ali troši prosječno deset litara. No ‘dobro se slaže’ s plinskom instalacijom i to je isplativa opcija, jer su benzinski modeli jeftiniji, a sa znatno manjom kilometražom.

Kod svih verzija, treba detaljno pregledati stanje zupčastog remena. Jasno, ako nema servisne knjižice ili ne možete biti sigurni kad je servisiran razvodni mehanizam sa zupčastim remenom, najbolje je sve odmah promijeniti, zajedno s pratećim valjcima i napinjačem te pumpom rashladne tekućine.

Ali, ako se ugrade originalni dijelovi cijena je oko 9000 kn, a zamjenski (ako su dijelovi s BR certifikatom to je OK), cijena je oko pola tog iznosa. Ali, ako se zupčasti remen detaljno pregleda i ako nema pukotina (treba pregledati cijelu dužinu remena, ubacivanjem u krajnji stupanj te ručnim progibanjem i uvijanjem remena), mala je vjerojatnost pucanja.

Havarija (preskakanje remena i sudaranje ventila i klipova) može nastati i zbog blokiranja valjkastog ležaja napinjača, ali to su rijetki slučajevi. Ponuda dijelova za ovaj auto, pa i rabljenih u dobrom stanju je bogata i cijene su povoljne. Dakle, uz malo pažnje kod kupnje, ovaj auro je isplativ i na njemu se praktički ne gubi. I nakon dvije tri godine eksploatacije vrijedit će slično.

Dakle, palac gore! Naslijedio ga je Volkswagen Passat B 5.5, evolucija ovog modela, jedinu dosad ‘međumodel’ u povijesti limuzine srednje klase (D-segmenta) iz Wolfsburga


Komentari

loading...