DOKTORE, POMOZITE

Volvo S40 1.6 D (2009.): dimi pri većem opterećenju, troši 8 litara

Volvo S40 1.6 D ima izdržljiv PSA-Ford turbodizelski motor 1.6, a pojačan crni dim, inače, ukazuje na nepodešeno ubrizgavanje te problem s brizgaljkama…

PISMO ČITATELJA

Imam Volvo S40 1.6 d iz 2007., sa 255.000 km. Do sada nije bilo nikakvih problema ali sam u zadnje vrijeme primijetio da motor čađavo dimi kod dodavanja gasa, ponekad trese kod dodavanja gasa i više nema snagu kao prije.

ODGOVOR DOKTORA

Volvo S40 1.6 D ima izdržljiv motor, a pojačan crni dim, inače, ukazuje na nepodešeno ubrizgavanje te problem s brizgaljkama, a u manjoj ili većoj mjeri i s trošenjem u cilindrima (padom tlakova kompresije). Prvi je problem, dakle, da se ubrizga prevelika količina goriva, koja ne stigne potpuno izgorjeti, što se manifestira kroz izlučivanje elementarnog ugljika (čađe).

Problem je što se ta čađa nakuplja na lopaticama turbine, stvara debalans i povećava dinamičko opterećenje ležajeva i vratila (troši ih i uništava). Drugi je problem pad tlakova kompresije, zbog čega gorivo ne izgara potpuno. Kod dizelskog motora gorivo se ne pali svjećicom, nego ubrizgavanjem u vrući zrak pri kraju drugog takta – kompresije. Zbog toga je potrošnja goriva povećana.

Treba, dakle, izmjeriti tlakove kompresije, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja. Ako je motor u dobrom stanju, tlakovi u cilindrima trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 29 bara. U više smo navrata pisali da PSA-Ford turbodizelaš obujma 1560 ccm i snage 109 KS, koji se ugrađivao i u modele Volva i Mazde, ima problema sa stvaranjem uljnog taloga, zbog čega se otežava podmazivanje. Potom servisirajte brizgaljke…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin