Ford Focus 1.6 TDCI (2008.): zbog čega su otkazali hidropodizači ventila?

Najvjerojatnije zbog prevelike kilometraže, predugog intervala izmjene, korištenja neodgovarajućeg i/ili nekvalitetnog motornog ulja, odnosno vožnje s manjkom. Problem može biti i u čestom turiranju nezagrijanog motora…

PITANJE ČITATELJA

Ford Focus 1.6 TDCI iz 2008., kupljen rabljeni, dosad prešao 264.000 km. Početkom zime javili su se problemi s pojačanim zvukom (metalnim zveketom) hladnog motora, koji se pojačavao.

Bio sam kod mehaničara, koji mi je rekao da će vjerojatno trebati mijenjati hidropodizače ventila. Zanima me je li riječ o tipičnom kvaru tog motora, što je uzrok i kakav je to motor?

PITANJE ČITATELJA

To je solidan turbodizelski motor, kojeg su od 2003. do 2017., kad ga je zamijenio 1.5 TDCi/1.5 HDi, u koprodukciji proizvodili PSA i Ford. U prvoj verziji, poput vaše bio je DOHC izvedbe, s dva bregasta vratila i 16 ventila, a potom je rekonstruiran na SOHC izvedbu s osam ventila (strategija ‘manje je više’).

Proizvodio se s 90 i 109 KS, a osnovna se verzija pokazala pouzdanijom. Problemi koji su se pojavljivali, s razvodnim mehanizmom i turbopunjačem, povezani su s predugim intervalima izmjene i neredovitim dolijevanjima ulja (na čemu mnogi nerazumno štede).

Budući da je taj turbodizelski motor u donjem dijelu sklon nakupljanju uljnog taloga, koji otežava cirkulaciju ulja, posebice u verziji sa 109 KS (Ford je izdao službenu obavijest o tome), preporučljivo je  motorno ulje, s filtrom, mijenjati na 10.000 km. Kod te serije loše je na 15.000, a pogotovo na 20.000 km.

Istodobno, treba redovito kontrolirati i po potrebi dolijevati ulja, odnosno ne dopustiti da se razina približi minimumu, pogotovo da padne ispod, što se mnogima događa, zbog nemarnosti ili ‘štednje’.

Tada su prvi na udaru gornji dijelovi motora, razvodni mehanizam (uz hidrauličke podizače ventila ugrožena su, zbog trošenja brjegova, i bregasta vratila) te turbopunjač. Dakle, kod vas može biti problem u istrošenju hidropodizača, bregastih vratila i jednog i drugog.

To se može vidjeti nakon skidanja poklopca ventila, odnosno glave motora. Veliko je pitanje koliko je vaš auto stvarno prešao, koji je bio interval izmjene ulja, koje je ulje korišteno (to također može biti uzrok, ako je korišteno nekvalitetno i neodgovarajuće ulje), je li razina motornog ulje redovito kontrolirana te po potrebi dolijevano?

Također, zbog turiranja hladnog motora dolazi do povećanog trošenja bregastih vratila i hidropodizača. Sve navedeno lose utječe na trajnost turbopunjača. Dakle, trebali ste temeljito provjeriti motor kod kupnje, a sada vam predstoji posjet kvalitetnom stručnjaku za dizelske motore.

Autoportal No.1


Komentari

loading...