DOBRO JE ZNATI

Zimske gume: znak pahuljice spašava

Foto: ADAC

Zimske gume s mekanim slojem silike bitno skraćuju zaustavni put te sprječavaju zanošenje Mnogi ne znaju da su zimske gume iznimno korisne već pri temperaturama nižim od +7°C. Uz gume je podjednako važna dobra montaža te balansiranje i podešavanje geometrije ovjesa…

Dobro je poznato da se najviše nesreća događa u prvim danima velikog zahlađenja, kad se mnogi zateknu u autima na ljetnim ili istrošenim gumama. Nažalost, često se zanemaruje važnost zimskih guma, jer automobil se podloge drži površinom četiri ljudska dlana. Sve drugo može biti besprijekorno, i kočnice, i ovjes, i upravljač, ali ako su gume loše, vožnja je pogibeljna. Kad loša guma počne klizati, vozač je u pravilu bespomoćan. Mnogi misle da je razlika samo u izvedbi gazne površine, odnosno obliku i dimenzijama ‘šara’. Veća je razlika u materijalu gaznog sloja!

Gumarske tvrtke troše stotine milijuna eura na ispitivanja u laboratorijima, testnim poligonima i na kraju u surovim zimskim uvjetima. Površinski sloj obogaćen silikom dobro prianja i na hladnom asfaltu, a pogotovo kad je hladan asfalt usto i mokar. Njegova promišljena geometrija, koja osigurava dobro prianjanje i oplemenjeni materijali jamče potrebna svojstva u zimskim uvjetima. Stoga nije pametno odgađati ugradnju zimskih guma, jer se u samo jednoj vožnji može desiti nesreća s velikom štetom, ozljedama ili tragedijom.

Pametno je kupiti komplet naplataka za zimske gume, a dovoljni su čelični. Tako ih nećete trebati svake godine skidati i stavljati, što donosi dodatne troškove i nepotrebno maltretira gume.

Razlika između zimskih i ljetnih guma vidi se po utorima i lamelarnoj strukturi, a pod prstom se jasno osjeća veće trenje gazne plohe

Autor